Och så regnar det igen :(

Efter att gårdagen bjöd på lite solsken så tog det snabbt slut. Nu faller regnet och tempen ligger på runt + 12grader.....mitt i juni en vecka kvar till midsommar.

Vart F*N tog sommaren vägen. Ska det bli som sommaren 1984 då endast maj var sommarmånad???

Minnas det så väl eftersom jag då var höggravid och tjock och otymplig. Kunde inte gå då jag hade foglossning och förstås väldigt ont i ryggen. Redan 1 maj var det då så varmt att man kunde sitta ute och sola. Och då man var rätt orörlig så blev det där jag satt. Enda gången jag suttit ner och

solat :).

Sen då sonen som föddes 18 juni regnade det hela sommaren i sort sett. Så det verkar rätt likt det nu. Kallt och ruggigt och regnigt. Visst var det sol igår men varmt? Nej knappast då vinden var kylig. Inte får man sommar-feeling precis.

Har t.o.m tagit på fingervantar då jag varit på mina dagliga rundor ggr 2.

 

Idag blev det däremot ingen morgonrunda. Då regnet föll och vinden ven så hade varken jag eller Tessan lust ge oss ut. Hon var snabb-rastad och ville fort in igen så vi kröp ner under täcket igen.

Få se om det slutar regna innan kvällen så kanske vi kan få en runda åtminstone.

Känns inte bra hoppa över men kan nog behöva en vilodag. Har såna vädersmärtor nu med tanke på lågtrycket. Hade jättesvårt somna i går kväll då både ben och arm ( som nu också smärtar mer vid oväder) värkte så ingen tablett i världen kunde stoppa det.

 

 
 

Kände redan på kvällen efter rundan att det började krypa och fara i benet som alltid då oväder är på ingång. Knäpp som man nu blivit. Som en annan barometer.

Så inte blev det mycket till sömn. Kanske runt 4 timmar allt som allt. Inte sammanhängande utan i omgångar. Känns att jag är trött. Men sova på dan gör jag aldrig. En regel jag har. Inte sova på dan då natten är till för sömn och om det inte blir bar sömn då hoppas jag alltid på nästa natt.

 

Även natten innan, natten mot torsdag, var dålig. Då blev det ca 3 timmar så innan kvällen igår var jag riktigt sliten. Satt ändå upp till klockan var närmare tolv för benet började då smärta mer och mer och då vet jag att jag inte kommer somna ändå. Hur trött jag än är.

 

Mina blommor sen ute är en trist historia. Först fanns det inte det jag skulle ha då vi handlade blommorna så jag fick ta det som fanns. Sen var det för mycket sol i början och för varmt så dom fick en värmechock och höll på svimma helt. Några t.o.m dog helt enkelt i värmen.

Sen kom kylan och vinden och regnet på det. Så det blir intressant se om det alls blir nån blomsterprakt iår. Tänker i alla fall inte köpa några nya. Dom får duga som dom är och jag får hoppas dom hämtar sej och blir lite fina åtminstone.

 

Min iPad och jag börjar komma mer och mer överens. Jag lär mej så sakteliga hur jag gör och nu tycker jag att jag är riktigt haj på den. Eller så haj nu en trög gammal kärring kan bli :)

Igår lyckades jag helt själv med konststycket att ladda hem en E-bok från biblioteket.

Veronica hade laddat hem de program jag behövde men sen var det jag som kom på vilken webbläsare som skulle användas och det genom läsa lite instruktioner som jag inte ides läsa först då jag tycker det är för jobbigt och för krångligt. Så lite stolt är jag. Har länge tänkt testa läsa e-böcker då det aldrig blir av gå på biblioteket som jag tänkt. Nu då jag har min iPad så hoppas jag det kan bli fler böcker att läsa. Läste mycket böcker förr i världen då jag var ung. Var en riktig bokmal.

Sen har det blivit mindre och mindre och sista boken jag faktiskt läste var en bok jag tog med till London för att ha att läsa om kvällarna då jag alltid läser nått innan jag kan sova.

Har ju två veckotidningar men dom läser man snabbt ut trots att jag läser nästan allt i dom. Blir ju mycket läsa då man sover så lite som jag gör. Så därför hoppas jag nu jag kan börja läsa lite böcker igen.

 

 
 

Idag blir en stilla dag med kanske lite bakning. Måste ju hitta på nått då regnet vräker ner och benet värker så det inte går ligga still. Behöver nått distrahera mej med.

Och en dag siom idag gör det ju inget att man har ugnen på. Är liksom lite kyligt inne med.

Men vad säger man.....”Sommaren är kort, det mesta regnar bort”

 

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0