Nattsudd och frisör och trasiga tänder.

Så var det slut på bra sömn för denna gång. En natt räcker uppenbarligen .

Så nu blev det endast ca 3 timmar igen. Inte oväntat förstås. Varför skulle det funka nu då det inte gjort det på länge. Nu var det hemsk värk i både rygg och ben och arm igen. Armen började bråka igen efter vi varit och handlat och jag gått med kryckor.

Ja jag vet....jag borde tagit rullatorn men skippade den då vi tog lilla Golfen då vi åkte och handlade. Att det blev den berodde på att vi på morgonen fått ett lass grus som blockerade båda andra bilarna. Och då återstod bara lilla röda om vi skulle komma iväg.

 

 
 

Visst, rullen hade rymts i baksätet men jag tyckte vi skulle strunta i det och ta tog alltså kryckor istället. Vilket då resulterade i mer smärta i armen och axeln igen. Och jag som tyckte jag fått lite bättre där då jag kört med värme.

Nåja inget göra åt det nu. Bara bita i sura äpplet och skylla sej själv.

 

 
 

Så därför hade jag väldig smärta i hela kroppen och blev riktigt ”stapplig” efter andra rundan. För tro inte jag struntade i den. Inte det inte.

Sen hade ju Veronica och Henrik hållit på med att skotta ut grushögen på infarten och som vanligt så jobbar dom och jag får ont. Kanske lite sympati ont eller nått. För det är nästan alltid så .

Ingen tror väl det men igår var det då precis vad som hände.

 

Nå men 3 timmar i nattsömn efter att sovit 6 timmar natten innan är väl inte så illa . Kanske jag har tur och får en låång nattsömn i natt istället. Inte för att smärtan blivit mindre ännu men kanske innan kvällen . Om jag tar det lite piano .

 

Eftersom jag hade klipptid idag i Gammelstad och solen sken så hade jag bestämt mej för att promenera dit. Är väl ca 4 km dit så det kändes lagom. Går ju en runda på 5 km annars.

Och efter klippningen blev det att promenera hem också. Så då fick jag två rundor på en gång med endast en timmes mellanrum. Så nu känns det i rygg och arm och ben.

Ska nog skippa en kvällsrunda idag så det inte blir helt åt skogen.

 

Min sjukgymnast hörde av sej idag också och hon och jag ska nu träffas i juli för att titta på min onda armbåge och axel. Hon ville se hur jag går med rullen och med kryckor för att se om jag behöver justera in dom något.

Hon tror precis som jag anat att det kan vara överbelastning även på armen eftersom det är min svagare sida. Och att jag hänger med den sidan och då kompenserar med att trycka upp axel och armbåge. Få se om hon kan ge mej lite tips för att lindra den smärtan. Har ju lyckas få mindre smärta i knäna nu då jag använder mina knäortoser så fort jag går lite längre. Har fortfarande lite problem med översträckning av vänstra knäet men om jag försöker tänka på hur jag står kan jag undvika det. Däremot sa jag åt henne att det där med bensparken har jag lagt på hyllan. Funkar inte då det tar för ont i ryggen att göra det.

Men hon menade att bara jag går ska också stärka knäna så att jag nu med knäskydd kan gå mer och oftare gör ju att jag tränar upp dom ändå. Inte lika effektivt som med benspark men ändå.

 

Sen blev det ringa folktandvården också i morse. Tyckte det var hårt bröd då jag åt frukost trots att det var ett mjukt bröd. Bet sönder en tand. För femtioelfte gången. Nu var det den kindtand som jag rotfyllde förra sommaren då den bråkade med mej. En stor bit av tanden har fallit bort och troligtvis också hamnat i i min mage.

 
 

Så nu ska jag till tandläkaren i morgon och få den fixad. Då det bara är en bit av emaljen som trillat bort behövs nog inget borrande. Tack och lov. Jag är ingen älskare av tandläkare precis och jag som har haft såna problem med tänderna senaste åren . Mina tänder är fulla av sprickor då jag biter ihop käkarna då jag sover.

Tur nog har jag friskvårdsavtal och betalar endast 108 kr per månad i tre år. Och har nu 1,5 år kvar på det avtalet. Undra om jag får förlänga det efter det. Jag är nog rätt dyr i drift med mina trasiga tänder.

 

Idag då det är soligt blir det grilla lite lax så här mitt i veckan. Henrik har gått av nattskiftet i morse och har nu ledigt i 8 dagar. Så man kan nog säga att det redan blivit lite helg.

 

Har också hunnit med vädra sängkläderna och bytt i sängarna så nu är det fräscht och fint igen. Blir lite sandigt och gräsigt i sängen då det varit så blött och vovvens tassar och ben drar in allt möjligt. Så blir det då man har hunden i sängen. Men vart skulle hon annars sova om inte med lilla mej.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0