Midsommardagen!

Så har ytterligare en midsommarafton passerat.

En vanlig midsommar med god mat och familjen som sällskap. Samma som alltid. Svårt ändra på en tradition.

 

Natten mot midsommarafton var som vanligt tuff. Smärta i både rygg/ben och arm stör fortfarande sömnen avsevärt. Blir inte bättre.

Men det hindrar inte att jag ger mej ut på min dagliga runda både en och två gånger. För det är endast då jag kan stoppa undan smärtan för en stund och njuta av att jag trots allt kan ta den rundan. Med all smärta och så.

Och tur är väl det. För om jag INTE går mina rundor är jag nästan säker på att smärtan skulle öka då jag väl försöker igen. För muskler är färskvara och jag har nog dåligt av den varan i höger sida att jag måste försöka upprätthålla det lilla som ändå finns där.

Med smärta och allt.

Pest eller kolera kanske.

 

 
 

Blev en rätt lång kväll igår och då vi väl kom hem var det svårt slappna av och komma till ro. Då gav jag mej tid känna efter hur ont jag hade vilket gjorde det svårt somna . Satt nog uppe till vid halv 3 tiden . Slumrade då in en stund gör att vakna redan klockan 5 med sån smärta i benet och armarna att det inte gick ligga kvar. Upp och peta i sej några starka piller för att sen lägga sej ner igen för att vänta på effekten.

Nu var det ju sen även lågtrycksbetonat ute så det var en salig blandning av både ”vanlig” nervsmärta och vädersmärta. Ett rent he***te. :((

 

Men sen blev det till slut två timmar till med sömn så jag får vara nöjd.

Eftersom det regnade tvekade jag först med att ta en runda. Men sen var det bara klä sej i regnkläder och ge sej ut. Var rätt skönt då vi väl kom iväg. Var varmt regn kan man nog säga. Det är inte det mysigaste men det var ändå skönt få det avklarat.

Blir nog inte nån mer idag för nu är vovven ren och nybadad då hon var dyngblöt och sandig efter rundan.

En stilla dag med lite rester att äta upp. Se nån film och bara vara.

 

Vill vila mej nu så jag kommer i fas igen , snart nån gång kan man hoppas.

 

Värst just idag är nog mina armar ändå. Jobbigare ha ont i armarna än rygg och ben för armarna behöver man ju i allt. Och idag gör det ont i båda. Är förstås det att jag gick med kryckorna igår och då min högra arm redan innan hade bråkat så försökte jag nog omedvetet lägga mer tyngd på vänster och det slutade med att jag fått ont i den med.

Så hur jag nu ska kunna vila dom vet jag inte.

Använder dom i allt kan mean nog säga eftersom jag alltid måste ha stöd då jag går omkring utanför huset. Går bra inne här hemma då det blir korta stunder jag går . Men ute och då vi är borta är jag tvungen ha stöd för att inte riskera tappa balansen då benet blir trött och smärtsamt.

 

Sen här hemma då man ska pilla på datorn eller iPaden då använder man armarna. När man ska fixa mat och t.ex skära påfrestar det redan onda armen. Så hur armarna ska kunna vila vet jag inte.

Läsa tidning gör jag ju oftast i sängen och då är armarna också inblandade.

Blir en svår nöt att knäcka för sjukgymnasten om hur min arm/ armar ska läka.

 

Och allt med armen det härrör ju också från min dåliga rygg. Allt har kommit efter ryggskadan. Och nu då jag blivit mer och mer beroende av stöd då jag går så påfrestar det mer och mer.

Verkligen pest OCH kolera.

 

 

Jag har nu läst två böcker som jag laddat hem på min iPad.
Jag som inte läst böcker på länge kunde knappt sluta för dom var så bra. Då jag läser dom på iPaden försöker jag ha den i knäet och halvligga för att inte påfresta armarna mer än nödvändigt.

Inte lätt men måste tänka på det för armarnas skull.

 

De böcker jag läst är ”I stundens hetta” av Viveca Steen och ”Felicia försvann” av Felicia Feldt som är dotter till kända Anna Wahlgren. Just den boken var en sorglig historia . Blev väldigt berörd av den. Vilken hemsk uppväxt. Förstår inte hur en mamma kan behandla sina barn på detta hemska sätt och sen skriva böcker om hur duktig hon är och kunnig om barnuppfostran.

En riktig hatbok mot sin uppväxt och sin mamma. Sorglig.

 

        
 
 
 

Det kanske vore bättre ladda hem en talbok istället som man kan lyssna på men jag vet inte om jag klara det. Är inte van lyssna på berättelser så jag kanske inte tycker det är lika intressant som att läsa. Men för min arms skulle kanske det blir ett alternativ. Ska i alla fall testa en sån bok och se vad jag tycker.

 

Just nu vräker verkligen regnet ner utanför fönstret så jag är glad vi tog morgonrundan tidigt då det inte regnade så här hårt då.

Bara lägga sej ner och krypa under en filt och bara mysa . Läsa och se på Tv blir dagens agenda.

Sen får jag hoppas på sol i morgon igen.

Eller blir det som han sjunger Ledin......sommaren är kort, det mesta regnar bort.

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0