Måndagsregn!

Måndag morgon och det var regn i luften. Gick ändå min runda men såg hur svart det såg ut. Så vi vek av lite tidigare och sen tyckte jag att det verkade lite åsklikt på himlen. Så mina ben fick lite sprutt och vi kom hem rätt fort.
Varm blev jag då i alla fall. Sen hann jag inte mer än gå in i i duschen innan himlen rent ut sagt öppnade sej. Regnet öste ner och det slog hårt. Så jag skyndade ut och fick in blommorna under parasollet så dom inte skulle bli mos i hällregnet. Var nog en åskskur för dottern som varit in på stan hade hört muller där.

Så vilken tur jag hade. Jag hann hem och slapp bli blöt, inte för att man är gjord av socker precis men ändå. Och jag hann hem innan det kom åska för vara ute i åska år inget jag gillar. Gillar det inte ens då jag är inne.

 

Känns i både ben och arm att det är oväder . Mitt ben värker mer än vanligt så klart men även min onda armbåge och underarm värker . Måste nog ta ett snack med min sjukgymnast om just armen. För det verkar bli värre och värre. Och att försöka gå med kryckor tar fruktansvärt ont i höger arm. Och det är den armen som jag tar mest stöd mot då jag är så mycket svagare i höger sida.

Även då jag går med rullen känner jag av i armen.

Men va f*n varför skulle inte även armen börja bråka. Har ju redan ryggen och benet och knäna så det var väl armen som saknades i listan.

 

 

I natt har jag sovit som aldrig förr . Tog en stark tablett då jag la mej och det funkade. Var nog väldigt utmattad av den senaste tidens usla sömn pga både smärta och åska. Så jag somnade in rätt hårt och hörde inte ens då maken for till jobbet i morse. Blev nästan 7 timmars sömn och det var behövligt. Synd bara att vädersmärtan kommit tillbaka för jag hade behövt en dag med lite mindre smärta . Smärtan tar på krafterna även om man inte tror det. Och på humöret. Och då sen vädret blir trist så gör det inte saken bättre. Har inget emot lite regn men då det regnar mest hela dagen så kryper det i kroppen av oro. Vill ju inte missa mina rundor bara för att det regnar. Och egentligen gör det inte det heller men då jag vet att det kan bli åska så blir det ingen runda. Ger mej inte ut i sånt.

 

 

 

Så idag blev det istället en tur till storheden för att handla lite. Hittade då även det kött vi pratat om att vi ska grilla till midsommar så det köpte jag.

Midsommar är ju snart och vi ska som vanligt grilla lite i Kallax med familjen.

Vi blir alla utom Richard och hans familj som åker till Arjeplog till Helenas familjs stuga.

 

Henrik har ännu långt till semester . Börjar inte förrän den 15 juli i år.

Fast en dag som idag är nog många glad att inte semestern börjat. Tycker lite synd om skolbarnen som får en sån trist start på sitt sommarlov.

 

Nu blir det bada vovven så hon blir lite mindre dammig. Tur nog är hon kortklippt så det går snabbt och även att torka henne går snabbt. Känns i och för sej lite onödigt med ett bad just idag då hon blir blöt direkt vi går ut men hon luktar inte så gott då hon är så dammig och sen blir blöt.

Och det är alltid trevligt med en hund som är ren då hon ska krypa in under täcket. Bortskämd som hon är.

Blir som vanligt Veronica som sköter badningen då hon vägrar låta mej göra det då jag knakat ryggen ett antal ggr då jag försökt sitta på pallen vi har och göra det. Vill ju inte bli helt sängliggande nu.

Har nog med mitt ännu lite svullna knä, mitt värkande ben och rygg och min onda armbåge/arm.

Inte leka bror duktig igen.

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0