Leka dansös !

Aj aj aj.....så går det då man tror man är en balettdansös.

 

Skulle försöka kliva över ett ”stort” hinder :) som dammsugarslangen närmare bestämt. Hur slutade det? Ja lätt gissa. Jag stöp . Ramlade pladask i backen och slog mitt mest onda knä och min onda armbåge.

Hur dj***la klantig får man vara?

Vet ju att min balans är usel så stå på ett ben ens en sekund är inget som funkar.

Speciellt som jag försökte stå på mitt högra ben som är alldeles för svagt. Vet int vad jag tänkte. Eller rättare sagt , jag tänkte inte alls.

Så nu kan jag inte böja knäet ordentligt och att gå upp för ett trappsteg från uteplatsen tar fruktansvärt ont. Få se om det blir ett blått knä för just nu är det rätt svullet och varmt.

Typiskt mej.

 

 

Det var precis efter vi friserat hunden som behövde klippas ner ordentligt för sommaren. Och jag skulle slänga tröjan i tvättstugan samtidigt som dottern höll på dammsuga upp allt hår. Hade jag väntat ett litet litet tag hade det inte hänt.

Men jag hade bråttom förstås.

 

Så nu är knäet både svullet och varmt. Inte blått ännu men några svullna ådror syns så knäet ser rätt fult ut. Inte vill man gå barbent nu.

Hjälper lite mot smärtan i knäet att ha på knäortosen så det är tur jag har en sån. För då går det promenera i alla fall.

Tar ont men inte värre än innan som tur är. Det är då jag försöker böja benet som det känns mest och det är väl för svullnaden.

 

Så om man inte redan har ont så fixar man det hur lätt som helst. Lite mer eller mindre ont kan ju inte spela nån större roll.

Men det var ju klantigt. Men det är väl jag i ett nötskal det.

Sen slog jag även i min onda armbåge så nu kan jag knappt hålla en kaffekopp i handen. Måste använda båda för den bara skakar av smärtan i armbågen. Och även där hade jag redan ont sen tidigare då jag förmodligen fått typ tennisarmbåge.

 

Så nu är det lättare säga var jag INTE har ont än var jag har ont. Är färre som är smärtfria .

 

Nåja det ger väl med sej i knäet vad det lider då svullnaden gått ner.
Armbågen verkar vara en svårare nöt att knäcka då jag har svårt låta bli använda armen. Lite svårt då man är högerhänt. Har även en armbågsortos men tycker inte den hjälper.

Och att sen då slå i armbågen var ju inte det bästa som kunde hända precis.

 

Så leka ballerina är inget för an vinglande pingvin. Då blir det platt fall och sen får man lida för det.

Även ryggen fick sin beskärda del i kakan. Slet i den med då jag föll. Känner av i ”fel” sida. Nu känns det i vänster sida också. Höger är ju den sida som ska ta ont. Inte båda-

 

 

Men det gick ändå ta mina promenader trots mina nya smärtor. Jag är inte den som ger mej. Visst tar det mer ont överallt men det är bara bita ihop och inte känna efter. Inget blir bättre för att jag låter bli. Vet ju att om jag slutar gå så blir smärtorna bara värre då jag väl sätter igång igen.

 

Igår testade vi röka fisk för första gången. Oj vad bra det blev. Vi har köpt en enkel röklåda och den var lätt använda. Efter 25-30 minuter hade vi nyrökt sik att mumsa på. Saltningen var väl lite i underkant men då vet man det till nästa gång. Var lite osäker på hur mycket jag skulle salta. Ville inte salta för mycket så det inte skulle gå äta.

Så i sommar blir det nog fler försök med rökning. Är ju så gott på en tunnbrödsmacka.

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0