Lagad och klar för midsommar

Efter en sjukt dålig nattsömn.....somnade runt halv 4 tiden och steg upp 6 …...så var jag knappast pigg i morse- Kunde heller inte lägga mej somna om då jag hade tandläkarbesök tidigt.

Bara pallra sej upp var stel som en pinne och kunde knappt gå först. Tog ett tag innan jag gått igång dom sega gamla benen så dom funkade igen.

Att jag sovit så illa är förstås för att jag gjorde bragden med dubbel prommis till G-stad och tillbaka igår. Lite fööör duktig med andra ord. Inget som är förvånande då det gäller mej .

 

 
 

Kände redan på kvällskvisten hur jag stelnade ihop och hur smärtan sakta steg för varje timme.

Tänkte slippa ta den starka tabletten men då jag legat och vridit mej i nästan 4 timmar utan att kunna slappna av och somna så hade jag inget val om jag skulle sova nått alls.

Sen var det också vädersmärtan som ökade. Hängde regn i luften även om det inte börjat regna redan på morgonen.

 

Men trots den ilskna smärtan bestämde jag mej för att promenera in till G-stad och tandläkaren i morse. Tänkte bäst att jag går innan det kommer regn. För regn det visste jag med säkerhet att det var på G. Min bensmärta sa så.

Gick trögt som F*N gå idag. Tog nästan 10 minuter längre gå sträckan än igår.

Men jag kom fram utan att stupa fast det var nära två ggr. Nöp till i ryggslutet som en kniv i ryggen men hann hindra att benet gav vika. Så jag kom fram hel och hållen och fick min tand åtgärdad.

 

Var en redan rotfylld tand som tappat en stor bit som han bara behövde slipa till lite innan han la dit en ny fyllning som ersättning för den borttappade biten.

Och jag gjorde det utan bedövning. YEAH. Jag som har lite tandläkarskräck brukar inte göra saker i munnen utan bedövning.

Men eftersom tanden var rotfylld så känns det inget så det gick bra utan.

Och än en gång hade jag tur att jag har friskvårdsavtal. Behövde inte betala en krona då jag redan betalar måndasavgift på 108 kr. Skönt . Hade nog kostat några 100 lappar om jag inte haft avtalet.

Har räddat mej många ggr genom åren då mina tänder har en tendens att spricka .

 

 

När jag var klar hos tandläkaren så hade det börjat regna. Så då ringde jag så maken fick hämta mej. Kände inte för att gå i regn. Inte för att man är gjord av socker precis men hade så ont i ben och rygg att jag hellre avstod från den turen än att pina mej och bli blöt. Jag hade ju trots allt tagit mej dit till fots.

 

 

Även min stackars arm och armbåge är bråkigare idag. Blir väl också så pga den långa rundan som blev igår. För då jag går långt och hänger på rullatorn så blir armen också sur. Precis som ben och rygg.

 

Nu blir det ta det lugnt och försöka ladda inför midsommarafton så man pallar med lite uppsittande som det blir då. Vill ju inte bli tvungen gå och lägga mej då man är borta.

Och då det nu ändå regnar idag kan jag med gott samvete skippa ytterligare runda så kanske jag kan få nån mer timmes sömn i natt.

För nu är jag trött . Jag bara gäspar men vill helst inte sova på dagen. Men kanske en lite powernapp för att orka vara vaken till i kväll.

Vill hellre försöka sova på natten än på dagen. Om det går vill säga.

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0