Hoppet åter :)

Så verkar värmen komma åter om än inte så varmt ännu , men hoppet finns.

Var så kallt igår att det var vantar och långbyxor på.

Fördelen , om man nu ska hitta en sån var att det faktiskt blev lite svalare inne med. Vilket ändå var skönt.

Jag har till och med slagit rekord i antalet sovtimmar i natt. Antingen pga utmattning då jag sovit illa i flera veckor nu eller också för att det var så svalt.

Sov , ramla inte baklänges nu, hela 7 timmar och det i sträck. Minns inte när jag sov så länge sist. Säkert flera månader sen.

 

Så det var en relativt pigg dam som vaknade i morse. Kunde inte tro att klockan var så mycket.

Men det kändes fint i kroppen och lätt ta sej ut på rundan. Inga sega ben idag inte.

Fortfarande i morse var det lite kyligt så det blev jacka på och långbyxor men inga vantar idag i alla fall. Fast tempen var endast 15 grader så nån riktigt värme var det inte ännu.

Men vilken fin sprutt jag hade i dom gamla benen nu. Inget hugg och ingen vädersmärta. Alltså gick det av bara farten ta sej runt.

 

Eftersom jag kände mej rätt alert idag så tog jag mej i kragen och tömde ur kylen för att torka ur den ordentligt. Måste passa på innan det blir så varmt inne igen. Tog hylla efter hylla och det blev så fräscht och fint . Men sen var inte ryggen glad. Att tömma gick väl bra på dom övre hyllorna men dom nedre var lite tyngre då jag då var tvungen gå ner på knä eftersom jag inte klarar av böja ryggen. Så knäna var inte glada av den gymnastiken. Känner av det ordentligt nu. Skulle kanske tagit på knäortoserna innan så kanske påfrestningen inte varit så stor. Men lätt vara efterklok.

 

Sen själva urtorkandet av kylen innebär ju lite vridrörelse som min rygg verkligen avskyr. Trots att jag hade på ryggkorsetten och försökte låta bli vridningar så kändes det i ryggen efteråt.

Fan också att man inte ska kunna fixa nått utan att det blir problem . Som en annan krympling är jag. Kan inget utan att sen få lida pin för det . Hatar det :((

 

 

Så få se nu hur det blir i kväll. Kommer väl då som en present så jag får veta a vad jag gjort.

Men då vet jag ju vad det beror på. Inte vädret och inte promenaderna utan en ren dum handling som nån annan kunde gjort åt mej om jag väntat.

Men jag är så fruktansvärt less på att alltid be om hjälp med allt. Vill inte vara så hjälplös. Vill kunna klara av saker själv nån gång också. Det är ju bara trist att det ska bli så jobbigt efteråt.

Att jag får sån smärta att jag undrar om det var värt det.

Men nu är kylen ren och fin för den här gången. Nästa gång kanske jag ber nån annan fixa det. Eventuellt om jag kan vänta .

 

Ska ändå ta min kvällsrunda oavsett. Känner att det är lite mer stelt och lite lätt hugg i rumpen men om jag tar det piano ska det nog gå vägen.

Ger mej inte då jag kommit så långt med dubbla rundor nu. Och nu har det även blivit varmare än det var i morse så.

Sen hoppas jag att natten inte blir alltför tuff. Säkert blir det inte lika bara med sömn som i natt . Det är nog hoppas för mycket.

Men man kan ju inte få allt.

 

Bara hoppas att inte städningen förstör i flera dagar utan att det ger sej. Känner att det kommer mer och mer nu men ska försöka tänka bort det. Just nu känns det som om nån stoppat en ovass kniv i ländryggen och sakta vrider om den så det nyper ut i rumpan och höften. T.o.m då jag nu ligger ner. Men med lite avslappning och stretcha hoppas jag lindra det.

Det kanske blir bättre efter andra rundan då jag gått till mej. Fått lite rörelse i det som nu håller på stelna till.

Ger mej så mycket tillfredsställelse att promenera att inget kan stoppa mej. Tjurskallen som man nu är.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0