Einstein i farten igen och igen !!!

Suck och stön.... Så var vi där igen. Doktor ”Einstein ” gjorde det än en gång.

Uppe med tuppen då benet värkte så jag höll på bli galen.....eller galnare ,,,,vilket som.

Och jag som inte gjort nått....eller kanske lite .

 

 

Förstod tidigt igår kväll att det skulle bli en tuff natt. Efter andra rundan så kände jag att nu blir det illa. Benet blev värre och värre för varje timme och så var vi där igen.

Jag som hade så god sömn natten innan fick endast 2,5 timme i natt.

Skit också. :((

 

Och det bara för att jag lekte bror duktig igår med städning av kylen.

Visste på förhand att det inte var nån bra ide men hur lätt är det inte vara efterklok.

Om och om igen gör jag det.

Bara för att jag vill vara som förr.

Bara för att jag inte vill vara helt oduglig.

Bara för att jag vill slippa be om hjälp.

Inte för att nån här hemma egentlign klagar då jag vill ha hjälp. Det är bara mitt ego som blir kantstöt av att inte kunna. Och då borde jag ändå lärt mej be om hjälp nu. Så här lång tid efter min skada så borde jag känna mina begränsningar.

Men jag ska alltid utmana mej själv . Visst an det vara en bra ide ibland men jag kanske borde välja en bättre utmaning än en sån som jag vet på förhand slutar med ilsken och arg smärta som visar mej att jag inte kan bestämma över min kropp fullt ut. Den slår tillbaka med full kraft för att visa vem som är herre på täppan. Och än en gång är det smärtan som tar övertaget.

 

F*n också.

Nåja bara bita i det sura äpplet och ta nya tag.

Bar jag kan ta mina promenader trots att smärtan försöker få mej på fall så är jag nöjd. Är egentligen mest nätterna som blir jobbiga då smärtan sätter in med full kraft. Då man vill sova. Då man behöver sova.

Behöver inte allt för lång nattsömn men 2,5 timme är klart i underkant.

Om jag kunde få 4 vore det okej. 5 ännu bättre men man ska inte önska för mycket.

Vad säger man....den som gapar över mycket mister ofta hela stycket.

Mej i ett nötskal .

 

 

 

Nu ser jag i alla fall att det se ut som en fin dag så nån vädersmärta ska jag väl inte behöva få. Redan nu är det 13,5 grad så det blir nog en fin dag.

Och då kan jag ta mina rundor och hoppas att det lindrar min ilskna smärta. Tur nog är den inte så den stoppar detta.

Igår kväll då jag och Veronica tog en andra runda var jag tvungen stanna upp en stund då det nöp i rumpan så benet ville ge vika. Vi satt då en stund och vilade så jag kunde komma igång igen. Med små små steg så kom jag sen runt hela långa rundan utan fall.

 

Så få se hur det funkar idag . Ska försöka stretcha till rumpmuskeln som är i lite kramptillstånd och nyper till över nerven. Har en övning just för det som brukar göra att nypet släpper något.

 

Annars blir det en lugn dag med lite god mat så här på nationaldagen.

Vi ska testa och röka sik idag i vår nya rök som vi införskaffat.

Har aldrig rökt fisk förr men har fått tips av pappa hur man gör så nu blir det premiärrök idag.

Hoppas det blir bra. För det skulle verkligen vara kul kunna fixa lite egen rökt fisk som är så gott.

Håller tummarna för att jag lyckas.

 

Nu ska jag testa slumra till en stund till då jag känner mej lite trött igen. Har ju varit vaken i tre timmar redan trots att klockan endast är sju.

En timme till eller två vore inte dumt. Om det nu går vill säga.

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0