Blixtar och dunder !!

Vilken natt!!! Blixtar och dunder kan man lugnt säga. Fy bubblan så det åskade.

Redan vid 11 tiden på kvällen såg jag första blixtarna och sen vid tolv brakade det lös ordentligt.

Åskan var nog rakt ovanför oss. Himlen lyste upp i ett vitt sken och samtidigt small det som om en bomb föll. Hela huset vibrerade i smällen. Riktigt obehagligt,. Sen verkade den dra bort och jag gick och la mej. Hann knappt i säng förrän det lyste upp ett vitt sken igen och nästa bomb small.

Så inte gick det ligga ner.

Länge sedan jag minns ett sånt åskväder. Och så inpå.

Så innan man väl kunde somna var nog klockan över tre.

Och denna gång var det inte bara smärtan som störde min sömn.

Vi satte ett stort parasoll över mina blommor som vi precis hade ställt ut och dom verkade ha klarat åskvädret bra. Tur det för det hade varit just typiskt om det hade slagit sönder dom då regnet vräkte ner.

Lite tilltufsade är dom men inte så farligt.

 

Man var rätt sliten då man vaknade eftersom sömnen blev rätt orolig. Jag har svårt för åska och kan inte sova så bra då den är i närheten. Och nu då det var såna våldsamma smällar ville det inte alls .

Men en 3-4 timmar kanske det blev ändå.

 

Nu hoppas jag det blir en lugnare natt. Skulle behöva få en hel natts sömn nu. Känner mej rätt sliten.

 

Morgonrundan var ändå uppiggande. Blir alltid mer alert då man kommit ut i friska luften. Men hade lite mycket nyp i rumpan , fortfarande på ”fel” sida också. Är väl mitt fall som spökar ännu. Men knäet är mindre svullet då jag haft på knäskyddet rätt mycket och på så vis fått ner svullnaden.

Fast det är ont än. Även det som slet i ryggen känns men det ger sej väl.

Får försöka stå på benen hädanefter. Inte leka ballerina.

 

 

Fick lite finbesök idag på dan. Småttingarna Viggo och Molly kom och hälsade på med sina föräldrar. Alltid trevlig med besök av barnbarnen. Molly är det nu full rulle i , så mycket att faktiskt Viggo är rena lugnet själv i jämförelse. Men det är så det ska vara . Spring i benen är ett friskhetstecken.

Och vilja har hon fått också. Men det ska man ha. Lite skinn på näsan är aldrig fel hos en liten tjej.

Viggo han är mest hos Veronica som är hans favorit och det är roligt se att dom har sån fin relation. Veronica som alltid sagt hon inga egna barn ska ha är en utmärkt faster .

 

Blir nu en stilla lördag med lite prinsessbröllop på TV. Måste se vad dom har för klänningar och sånt. Är alltid vackert med bröllop. Måste bara se det även om jag inte är så road av just kungligheter annars.

 

Sen blir det väl lite grillad lax till middag och lite god dryck till. En skön lördagkväll helt enkelt. Bara vi slipper fler åskväder nu. Räcker och blir över för den här gången.

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0