Att lyssna på sej själv.....inte så lätt.

Ny vecka med nya tag ...eller???

Försöka alla fall. Började bra med solsken och riktigt varmt ute. Lockade till en tidig morgonrunda med vovve. Gick extra tidigt så det inte skulle bli för varmt för henne. Hon har lite svårt för om det är för varmt. Mer än andra vovvar.

Sovit rätt hyfsat om man kan kalla 4 timmar som hyfsat vill säga.

Bastubadet igår kväll var faktiskt rätt bra för min onda armbåge trots att jag satt så kort stund. Eller också är det ren inbillning.

 

Kvällen däremot var rätt smärtsam så det blev stoppa i sej det starkaste jag har . Kanske därför jag sovit så länge :)

 

Efter promenaden så tog vi en tur till Biltema för att kika på lite prylar. Denna gågn tog jag dumt nog bara kryckorna. Vad blev det då? Jo smärtan i armbågen kom som ett brev på posten. Tillbaka med full styrka.

Maken erbjöd sej ju stoppa in rullatorn i bilen innan vi for men jag tyckte jag kunde fixa det med kryckorna idag.

Dumt ? Javisst. Klokt? Inte alls.

Men det är ju lätt tro det ska gå bara för att armen kändes något bättre då jag steg upp. Men det var för tidigt ropa hej givetvis. Borde ju begripit det kan man tycka.

Men jag vill så gärna klara mej utan rullen ibland. Känner mej som en riktig invalid då den alltid måste med. Och egentligen är det ju tvärtom. Om jag tar med rullatorn får jag mindre ont i både rygg, ben och arm medan det blir mer ont om jag skippar den. Så matten borde vara rätt enkel.

 

 

 

 

Får nog ta och skärpa mej och lyssna lite på vad kroppen säger till knoppen. Dom två verkar inte lyssna på varan särskilt bra.

 

Har nu också fyndat ett skyddsfodral till min iPad så den inte ska bli så dammig och så blir den lättare handskas med. Hittade det på Fyndiq.se för en tredjedel av priset som radio/tv handlare tar.

 

     

 

 

Gillar beställa saker via nätet då det är lättare än åka runt och leta. Speciellt som jag inte kan åka runt själv då jag inte kör bil mera.

Kom faktiskt tänka på det härom dagen att jag nu inte kört bil på hela 3,5 år. Jag som annars kunde ta bilen själv och pysa iväg dit jag ville klarar inte det mer. Blir för besvärligt ta buss om jag t.ex ska till storheden.

Då måste jag först byta buss i Gammelstad och sen om jag vill till andra butiker där ute så är det rätt långt rulla runt mellan och det blir lite tungt då om man vill till olika butiker där. Är ju faktiskt gjort mer för bilburet folk.

Då är det enklare ta en tur med bussen in till stan för då hamnar man mitt i centrum och kan gå mellan alla ställen där med lätthet. Tyvärr finns det mer intressanta butiker ute på storheden.

 

Nåväl därför blir det ofta att jag handlar via nätet istället. Enkelt och överskådligt och det är sällan och aldrig jag behöver returnera.

 

 

Idag flyttar Andreas och Sara in i sin nya lägenhet på Kallkällan så dom har fullt upp idag.

Veronica ska hjälpa till senare men har ett möte först. Sen skulle även Richard ha hjälpt till men han har vrickat sin fot under midsommar så han kan knappt gå. Typiskt snubbelfot.

 

Jag ska själv bara slappa lite i solen och läsa lite och om det inte blir för varmt så ska det bli en runda till innan kvällen. Envis som synden är man ju så armen och benet får protestera bäst dom vill. Vet att det kanske blir regn i morgon och då kanske jag skippar rundan. Inte för att man är gjord av socker precis men det är inte så kul för vovven som blir så blöt och smutsig att det då blir bad igen. Inte nått av hennes favoriter .

 

 

 

 
 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0