Till slut ... keep on walking !!!

Nu jädrar … nu är gamla tanten på G igen .

Trots en urusel sömn … blev två timmar först och sen två timmar till på morgonkvisten....så kände jag mej ändå redo för en promenad, en lååång en.

Tyckte att nu får det räcka med vila och ta sej ut på den obligatoriska rundan.

 

 

Att jag sovit illa i natt beror främst på bensmärtan men även armbågen som inte vill ge med sej.

Bensmärtan är även väderkänslig så med den här usla sommaren lär den inte backa särskilt mer.

Sen var ju sonen och hans sambo ute på vägarna i natt då dom bilat ner till Skåne och då sover gamla mamma oroligt. Men vid 5-tiden i morse fick jag veta att dom kommit fram ordentligt så då släppte den oron.

Kunde därför somna om en stund och därför blev det totalt 4 timmar i natt. Inte i sträck men ändå.

 

Nå vi gick alltså ut på rundan och det såg ändå lovande ut med vädret då vi gick iväg.

Men det var blytunga ben som jag försökte få fart på. Till slut lossnade det lite och det gick gå någorlunda raskt, mitt raskt alltså. Lite hugg i rumptrakten men om jag tog riktigt små steg så blev det inte värre än lite nyp.

Oturligt nog då vi hade halv sträckan avverkade kom regnet. En riktig störtskur. Och inte hade vi regnkläder idag heller. Så vi var som tre dränkta katter på bara nån minut. Både vi och vovven.

Men vad göra . Vi hade lika lång väg tillbaka vilken väg vi än tog så det var bara fortsätta på rundan som planerat. Efter ett tag upphörde regnet och sista km slapp vi i alla fall bli mer blöt. Var ändå dyngsur in på bara kroppen så .

 

Kall blev vi också. Och att bli kall på ryggen är inget vidare för min smärta. Blir mer påtaglig och det nyper mer. Så det blev skutta in i duschen och skruva på värmen ordentligt för att mjuka upp den stelhet som blev. Satt en stund i duschen och lät vattnet rinna hett bakpå ryggen. Var superskönt och det lättade betydligt. Blev mer avslappnad så det funkade.

 

Nu blir det vila en stund för sen ska vi och äta surströmming … ja inte jag , urk för surfisk.....men Henrik gillar det så han passar på det bjuds. Annars får han äta det ensam .

Blir ingen lång middag då jag inte pallar sitta nå länge än .

Än sitter festivalen kvar i ryggen . Så ryggläge är ännu det som funkar bäst. Fast det gör det ju för det mesta .

 

 

 

Studerade idag mina ynkliga blommor jag har ute. Är så besviken på dom. Mina pelargonior har inte blomma alls sen jag satte ut dom. Nu har dom fått massor med knopp men det är först nu. Har aldrig haft så fula blommor som nu. Och min hänglobelior har inte blommat alls heller. Bara gröna och inte tillstymmelse till knopp. Endast min femtunga och minirosor plus några höga rosa som jag inte kommer ihåg namnet på blommar som dom ska.

Jag borde lyssnat på dottern som påpekade att vi skulle köpa ALLA blommor på Rutviks handelsträdgård och inte köpa från Blomsterlandet. Men nu blev det just lobelior och pelargonior från Blomsterlandet och dom blommar INTE.

Samma var det förra året. De blommor jag köpt där blommade sämst men i år a¨är det ännu sämre. Tror aldrig jag haft lobelia som INTE blommat alls. Och nu är det snart höst.

Men snålheten bedrog visheten och det får jag bevis på nu.

Sa åt dottern att se nu till att jag LYSSNAR på dej nästa sommar och bara köper från Rutvik. För deras blommor har alltid varit lyckade. Är väl något dyrare men då får man kvalitet också.

 

Oj så mörkt det blivit redan om kvällarna. Har redan fått sätta igång timer på flera inomhuslampor då det är så mörkt inne. Fort var det fina ljusa sommarkvällarna över. Och då har vi inte ens fått ha nå fina sommarkvällar. Kanske det blir bättre väder i augusti.

 

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0