Shoppingrunda i stormen....

Efter att sovit på en hård tennisboll intryckt i ländryggen, för att störa bort den ilskna bensmärtan , vaknade jag rätt mör i ryggen. Somnade med bollen där för jag hade så ont då jag la mej.

En fördel var att då jag tryckte bollen där slutade fötterna krampa. Behövde inte ställa mej upp en enda gång denna natt. Natten innan var det fem sex ggr.

Så klart är att fötternas kramp och sendrag beror på ryggen som läkaren mycket riktigt sa.

Är väl alla nervtrådar och dylikt som strålar ner i fötterna som kommer i kläm i ryggen då jag har mina sämre dar.

 

Gick att ta på skorna också utan att få tårna vika sej över varann som dom gjort senaste dagarna. Så fort jag vickat på foten har det blivit kramp under foten och tårna böjt sej.

Är faktiskt väldigt öm under trampdynan på framdelen av fötterna av all kramp. Tur nog känner jag bara av vänster trampdyna då känseln är borta i höger. Inget ont som inte har nått gott med sej.

 

Blev en lång vanlig runda med vovven på fm som gick riktigt bra för en gång skull. Hade lite sprutt på gammel-benen så lite åt rätt håll. Peppar pepper. Bäst inte säga för mycket för då ligger jag där igen.

Eftersom jag och dottern bestämt oss för en shoppingrunda på stan idag så gav vi oss iväg med bussen. Lättast ta bussen så slipper man gå så långt från parkeringen och det är enkelt ta med rullatorn också. Vi tittade runt på olika ställen och fönstershoppade lite plus att det blev lite smått och gott att handla också. Lite presenter då det är några som fyller år nu snart.

 

 

Sen då det gått ca två timmar orkade jag inte traska runt mer. Ryggen var trött och behövde påfyllning av medicin så då var det bara ta bussen hem igen. Men det var skoj gå runt på stan då det inte blir av särskilt ofta. Sen gillar även Veronica titta runt precis som jag så det är kul ha nån med sej. Maken går inte ha med sej på stan för han suckar bara över allt man vill se på och tycker det är tråkigt.

Så han fick vara hemma med vovven istället.

 

 

Nu blir det nog ingen mer runda idag för tanten är rätt trött och har väldigt väldigt ont i benet. Det vanliga benet .

Däremot har faktiskt axeln och armbågen blivit något bättre och tar mindre ont. <Det lönar sej låta bli kryckorna och använda rullatorn istället. Precis som sjukgymnasten sa. Påfrestar mindre och lättare hålla sej upprätt med.

 

Så resten av dagen och kvällen blir det ryggläge så smärtan kanske får en chans att avta. Kan inte ha en tennisboll i ryggslutet mer för nu är jag rätt öm där av trycket. Men blir det för ilsket i benet så är det bara det som funkar. Jag berättade om det för sjukgymnasten och hon sa att ibland måste man hitta sånt själv som kan störa ut den värsta smärt-toppen och att det kan funka bättre än metoder nån annan sagt är bra. Och som hon menade är jag nog rätt bra på hitta alternativ till att störa ut smärtan då den är som värst. Man lär så länge man lever och är sej själv närmast.

 

Om det bara går tillbaka till det som var före festivalen som knäckte mej lite så ja kan få till mina dubbla rundor igen. Inte där ännu då jag bara inte orkar det ännu. Men snart så. Om det inte blir nått mer som gör att det backar igen. Man vet ju aldrig då jag är lite mer i farten då det är sommar. Men va F*N sommaren är kort och folk är ledig endast några veckor så då måste det bli lite mer i farten. Ligga på sängen gör jag nog ändå. Och lite skoj måste man få ha även om det tar väldigt ont. Bara blunda och inte känna efter, alltid.

 

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0