Regnig dag IGEN

Efter en ytterst jobbig helg med huggande ryggsmärta och blixtar i benet och benen plus vädersmärta som heter duga är det skönt att det är måndag. Men har man tur med vädret....nej inte det. Ännu mer regn och rusk och ännu mer vädersmärta i benen och nu även i armbågen.

I helgen kände jag inte mycket av armbågen då smärtan var starkare i benen och ryggen och då glömde hjärnan bort att även armbågen tar ont. Idag då ena benet inte tar lika ont, det ben som INTE ska ta ont, så kommer smärtan i armbågen fram igen.

 

För tro inte att den är borta , inte en chans . Den var bara undanskuffad av att BÅDA benen tog ont. Så om man ska se nått positivt i hela kråksången så är det väl att vänster ben inte smärtar och det bara är den ”vanliga” smärtan och vädersmärtan i höger ben som bråkar med mej idag. Den är visserligen inte heller kul men den hör ju som liksom till mej. En del av mej kan man nog säga. Är förstås lite FÖR stark ännu då det inte lagt sej helt sen vi bökade runt i rummet , skrotrummet, på övervåningen och sen tanten lekte med skurtrasan.

Men det kanske lättar så småningom.

 

Måste åtminstone blivit bättre till på onsdag då en tripp till IKEA står på schemat. Jag och dottern ska åka dit då maken är hemma på dan eftersom han ska jobba natt då. Vill inte lämna hunden ensam för många timmar.

Var ett bra tag sen jag var till IKEA så det kändes som det var dags för en dag där. Maken gillar inte strosa runt där så därför blir det dottern som kör mej dit.

En lite tripp så man får göra nått annat än ligga här och känna efter.

 

Då det regnade i morse så avstod jag faktiskt min obligatoriska runda eftersom jag inte hade lust trampa runt i regnkläder som är så svettigt ha på. Sen är vovven också nybadad så då ville jag inte smutsa ner henne direkt. Om det klarnar upp nått sen idag kanske det blir en kvällsrunda men än ser det inte ut att det ska komma nån sol alls.

Sen känns det rätt kvavt så jag har inte lust gå om det kommer åska . Min stora skräck vara ute på min runda och åskan kommer.

 

 

I övrigt blir det inte mycket som händer i dag. Väntar på några paket bl.a hundmat som jag brukar köpa på nätet och få hemlevererat. Dom har äntligen börjat sälja även veterinärfoder på nätet och det är mycket billigare än hos veterinären. Vovven äter ju ett specialfoder och det är rätt dyrt men hon måste ju ha det så vad gör man inte för sin lilla vovve. Tur hon är en liten vovve som inte äter så mycket. En påse på 1,5 kg kostar 205 kr på nätbutiken och 260 kr hos veterinären.

 

 

 
 

Sen väntar jag på ett nytt sängöverkast som jag köpt på rea . Går mycket sängöverkast då jag ligger så mycket i sängen att det lätt blir fult och nött. Alltid roligt förnya lite och ett överkast piffar helt klart upp. Ska försöka hitta lite fina kuddfodral också till alla mina hundra stödkuddar då även dom behöver bytas ut. Det är otroligt vad det nöter då man använder kuddar hela tiden. Har kuddar under benen , under armarna och bakom ryggen så det blir några stycken. Sen har jag lika många i soffan där jag har min plats framför TV.n. Är som en riktig kuddfia.

 

 

 

Är rätt sliten och känner mej ännu långt ifrån utvilad då sömnen fortfarande lyser med sin frånvaro. Blir runt 2-3 timmar per natt och nån gång emellanåt kan det dra till med 4 timmar.

Den onda cirkeln verkar inte vara lätt att bryta. Tror det gått troll i det.

Kommer inte till ro då jag lägger mej utan ligger och vrider mej i flera timmar innan jag hittar rätt läge som gör att jag kan slappna av.

Och då försöker jag att endast sova på natten och aldrig på dagen för att inte förstöra skolämnen helt. Men hittills har inte det hjälpt.

Vet inte om det är därför jag har så mycket mer smärta också då kroppen och knoppen inte fått sin beskärda del av vila. Är svårt peka på nått men nu har det pågått en längre tid. Nästan lika länge som jag har plågat mej med dubbla rundor varje dag. Trodde att jag skulle bli mer trött av det men än så länge har det endast gett mej mer och mer smärta.

Men nått positivt med det hela är att jag tycker jag orkar det bättre även om det tar lika ont som då jag började gå två ggr.

Och benet håller lite bättre trots smärtan och det viker sej inte lika ofta som i början.

Så det är bara bita ihop och kämpa på i samma takt.

Innan sommaren är slut så kanske det lossnat ordentligt och jag kan gå hur mycket jag vill utan att smärtan ökar. Önsketänkande kanske men lite kan man väl få hoppas.

 

Nu är fokus på onsdag och inriktning till IKEA-dag. Rullatorn får åka med så jag har ork att gå runt där några timmar. Nått litet fynd ska man väl göra. Har hittills aldrig kommit tomhänt hem.

 

 

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0