Ont igen.... inget bra med långrunda ännu :(

Så var det dags för ny vända med nack, skulder, arm, armbåge-smärta.

Gårdagens långa runda och sen hänga på kryckorna halva eftermiddagen, ja kanske inte halva men några timmar, gjorde att smärtan som börjat lägga sej sen festivalen förra helgen kom tillbaka med full kraft. Så var det roliga slut.

 

Så för att sova i natt blev det en stark tablett och jag som som en klubbad säl i HELA 6 timmar....utan att vakna en enda gång. Var skönt men nackdelen var att då hade pillret gått ur kroppen och smärtan var värre än nånsin.

Går det för länge mellan mina intag av smärtpiller blir det svårare bemästar den och mota bort den. Bäst är om det är 5-6 timmar mellan helst inte mer. Nu blev det ca 8 och då hade jag fruktansvärd smärta då jag vaknade. Tog sen hela fm innan jag kunde få den minska då jag kunde peta i mej dagens andra dos.

Så det är inte bra med för lång sömn heller.

Kommer ihåg då jag hade hjärnblödningen och hade sån fruktansvärd huvudvärk då läkaren sa att jag skulle ha väckarklocka så jag inte sov över medicintiden. För om man hinner få en smärttopp är det svårare dämpa den än om man hinner ta en tablett innan den anrdra slutat verka. Låter som en hel vetenskap men jag vet att det funkar bäst om jag hinner ta den i tid. Och normalt är det inget problem då jag inte brukar sova över medicin. Men nu var jag så trött att det blev så. Aldrig får man vara nöjd med nått :((

 

 
 

Hoppade rundan i morse och skickade gubben med vovven istället. Motvilligt men jag kunde bara inte . Tog alldeles för ont. Och sen skulle jag och Veronica iväg och handla också och det var jag tvungen orka med. Inte för att hon inte kan hanlda själv om jag ber henne utan för att jag VILLE åka med.

Blev en riktig storhandling idag då vi inte gjort det på snart två veckor. Brukar göra en riktig storhandling per månad och vad passar bättre göra det då pensionen kommit :)

Fast det är jobbigt gå runt då man ska storhandla så jag tog med rullatorn idag. Kryckor var inte ens fundera på. Går inte alls idag det. Och egentligen ska jag ju gå så lite som möjligt med kryckor fast ibland blir det ändå det då jag inte ids ta rullen med. Dumt , men så blir det ibland. Och då är det ändå inte jag som måste lyfta i och ur rullen, brukar dom andra påpeka så snällt.

 

 

Nu blir det en stilla lördag-kväll med gott grillat , lite rött i glaset och sen en lugn TV-kväll.

En skön semester är det. Inte för att jag har semester …. har inte bestämt om jag har det ännu så dåligt som vädret är.

Fördelen med pensionärslivet att man kan semester då man vill och då vädret är fint :))

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0