IKEA ... :)

Efter att ha tillbringat ett antal timmar i bilen och sen på IKEA så är inte kroppen glad..Den var ju visserligen inte glad igår heller så egentligen är väl skillnad minimal mot det.

 

Vaknade tidigt , för tidigt , då vi tänkt oss komma iväg redan före klockan 9. men stiga upp klockan 5 var väl att ta i.

Men benet värkte så det var omöjligt ligga mer .

 

 
 

Var kanske inte det bästa att jag tog den andra rundan igårkväll , men det är lätt vara efterklok. Och om jag vetat innan vi gick iväg att vi skulle hamna mitt i ett störtregn så hade jag nog skippat den. Vi ar som tre dränkta katter , jag Veronica och vovven då vi kom hem efter den turen. Bara hoppa ur kläderna och slänga dom i tvätten då det rent av dröp av vatten.

Vovven var så genomblöt att vi var tvungen ta fram fönen och blåsa henne lite torr.

 

Så alltså var väl inte utgångsläget det bästa för en biltur i 1,5 timme och sen traska runt i butik i några timmar. Men bestämt hade vi gjort och jag ville verkligen ta den turen till IKEA som vi planerat.

Resan upp till Haparanda gick ändå hyfsat trots att jag hade så pass ont att det var nästan så jag rent av låg ner. Vilket jag ju alltid gör numera då jag åker bil.

Väl framme var det så skönt komma upp på benen och rör på sej att det uppvägde det onda. Och att sen få strosa runt en lång stund och bara titta och fynda så var det rena lisa för kroppen trots att smärtan fanns där i bakgrunden.

Vi hittade både det ena och det andra. Tog även en liten paus och fikade lite och fick sej den behövlig dosen med koffein.

 

 

Jag köpte bl.a lite vardagsporslin som jag varit sugen på byta ut då diskmaskinen slitit ordentligt på mina tallrikar som jag haft i många många år. Hittade ett fint i mörk lila . Riktigt snyggt. Inget dyrt för jag tycker inte det behövdes utan ett enkelt vardagsporslin som man kan nöta på. Går inte lika mycket nu då vi är på tre som det gjorde då vi var alla fem hemma.

Sen blev det förstås lite plastburkar av olika slag, maken säger att jag har dille på plastburkar.

Lite toa-borstar och sen ett antal fotoramar som dottern ska ha till sina konstverk som hon ska visa upp på Konst i Det Gröna i sommar.

Vi var sen en sväng in på Ittala Outlet och kikade lite men där hittade jag inget som lockade. En liten titt in på godishuset blev det förstås också och fyndade lite finsk lakrits och choklad.

Efter det så var det dags för hemfärd och då konstaterade vi att vi varit där i 3,5 timme. Inte undra på att kroppen började protestera mer och mer.

Sen då sitta i bilen i 1,5 timme till var ingen höjdare precis.

Men det får man tåla. Jag Ville ju åka dit och då får jag minsann inte gnälla att det är tufft. Det gjorde jag inte heller. Det gör jag nu .

 

För nu är det inte kul . Få se om det alls ska gå att sova i natt. Tur nog jobbar maken så han blir inte störd av mitt bökande och joxande då jag inte kan ligga still då smärtan är som värst.

Men jag får tänka på hur skoj det var komma ut och åka en sväng . Se nått annat och göra sånt jag tycker om.

Och det gör jag verkligen. Jag gillar gå och titta runt i affärer även om jag inte alltid är ute efter nått särskilt.

Så även om det nu är he***es ont så har jag haft en toppen dag med dottern . Fått göra nått roligt för en gång skull och fått glömma det onda för en sekund och strunta i kroppens signaler som säger ” lägg dej ner kärring” och bara gå ändå.

 

 

 

I morgon blir det säkert än värre det brukar det bli. Men det tar jag då . Nu ska jag bara tänka på det roliga och försöka glömma bort den kniv jag har i ryggen som vrider om och gör att det strålar ner i benet som blixtar en åskig dag.

Ska läsa min spännande e-bok som jag har då jag förmodligen inte kommer kunna somna i första taget.

 

Men för att ha skoj får en som jag lida pin i efterhand . Och det vet jag ju innan och därför väljer jag göra sånt som ger mej nån njutning och väljer bort sånt jag inte tycker är värt att plåga sej för.

I dag var det värt det, inte snack om annat. Har haft en toppendag helt enkelt.

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0