Höll på blåsa bort....

Tur man är en envis dj***ul. Då trotsar man allt och lite till.

Sömnen var som vanligt usel men inte bara pga smärtan denna gång.

 

Vovven bråkade hela natten och skull bara hoppa ner från sängen för att sen stå och krafsa och vilja komma upp igen. Så höll hon på tills maken tog sej upp på övre plan till sitt sovrum då han har nattskift. Först då lugnade vovven ner sej och la sej i en fåtölj och surade.

Vet inte varför hon var så besvärlig men det kan vara så att eftersom hon inte fick nån runda alls igår då det regnade mest hela dagen så var hon för pigg och ville vi skulle stiga upp mitt i natten och ge henne frukost.

För det var inte ut hon ville. Veronica var ut med henne två ggr och ändå bråkade hon.

Men som sagt då maken pös upp för att få nån sömn alls så slutade hon.

Hon bråkar aldrig med mej. Då vi är ensam och maken jobbar natt så sover hon lugnt till han kommer hem på morgonen utan att väcka mej. Nu är visserligen jag ofta vaken själv men då jag väl sover väcker hon inte trötta matte.

Fast hon har ju lärt sej att det fungerar klättra på gubbens huvud och ha sej för att få upp honom och få som hon vill. Ingen respekt där inte.

 

 

Jag vaknade ändå rätt tidigt då jag väl lyckades sova nån timme , klockan var bara 5 . Så efter att jag varit ut med hunden och hon och jag ätit frukost somnade i alla fall vovven om och jag la mej och försökte. Slumrade väl till en timme kanske men inte mer. Så när jag sen såg att det inte regnade mer så tog jag och gav mej ut på rundan som inte blev av igår. Nog att hoppa över en dag. Det får inte vara flera.

Hade ingen jacka då jag tyckte det verkade lagom med endast T-shirt. Men jag borde tagit jackan för så speciellt varmt var det knappast.
Det blåser ordentligt så träden står som pilbågar och varma sommarvindar lyser med sin frånvaro. Sen den väldigt fuktiga luften vi nu har gör att det nästan blir lite råkallt.

Sen kan man också tycka att det var som jag känner mej just idag ute .... som jag går i motvind och alltid gör. 

 

 

 

Gick hyfsat ta sej runt om än rätt tungt i motvinden som gjorde att man fick ta i .

Har rätt ont i armarna för det gick tungt skjuta rullen då det var sån hård vind. Även ryggen bråkade då jag faktiskt höll på knaka till den på riktigt igår kväll då vi skulle och handla.

 

Jag skulle ta mina sandaler från skohyllan och då brukar jag ta vårt långa skohorn och fiska upp dom med så jag slipper böja mej ner. Nu gjorde jag inte så och det höll på gå rent åt skogen. Kände det som om jag fått ett knivhugg i ländryggen och kunde först inte ta ett enda steg. Sen släppte det rätt fort men det tog väldigt ont röra sej . Var hela tiden nära till ett riktigt brak. Tur nog höll den då jag tog det väldigt lugnt och vi fixade handlingen utan nån bravad.

 

Känner fortfarande att det är nära till hugg om jag är oförsiktig, Så jag tar det lugnt och då jag skulle ut på rundan idag gjorde jag som jag ska göra....fiskade upp skorna med skohornet.

Måste ju hålla ryggen någorlunda hel om jag ska orka gå omkring imorgon då vi är på IKEA:

 

 

Maken jobbar som sagt ännu och har denna vecka och nästa kvar innan han får semester.

Inget är planerat för sommaren utom att vi ska gå på hamnfestivalen som är tors-lörd nästa vecka.

Vi gör inte så mycket annat så det blir kul att ha nått se fram emot. Var flera bra artister som jag vill se bl.a Louise Hoffsten , Agnes ,Danny och Petra Marklund.

Nu då det är gratis så kan man gå alla dagar och se just det man vill . För alla är olika dagar. Så det blir skoj. Kanske man kan träffa lite folk man känner också.

 

 
 

I övrigt blir nog semestern mest att få maken koppla av och vila upp sej då han också har börjat få lite krämpor här och där. Vilket man får höra med jämna mellanrum....han är ju en karl ju :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0