Väntat resultat :(

Ja vad ska man säga.?

Ingen bra natt direkt. Men väntat förstås efter balansakten ute i halkan.

Smärtan blev värre och värre desto längre dagen och kvällen led . Och sen natten var som värst. Så nån direkt sömn gick det inte få till.

 

Så jag blev sittande uppe med TENS på stark styrka , inte långt ifrån max, för att fåp bort värsta bensmärtan. Funkade så länge jag hade den på men så fort jag stängde av den så kom det tillbaka och kändes än värre.

 

Så först vid 4.tiden inatt kunde jag gå och få lite vila, inte sömn först , då jag kunde få ta min morgondos av smärtstillande.

Somnade väl till lite lätt till sist så det blev väl ändå en 3 timmar.

Får väl duga då jag sovit bra nätterna som var.

 

Däremot var det inte ens tänka på ta nån runda. Inte en chans att min rygg och mina ben pallar det idag. Varje steg är en plåga och jag är glad jag tog mej upp ur sängen.

Väl uppe så har jag gått omkring fram och tillbaka här hemma inomhus för att få lite fart på dom stela lederna.

Är värre inte röra sej då jag direkt stelnar ihop. Så idag får det bli inomhusvistelse då det än är för halkigt och jag som sagt inte har ork få benen gå med på nån runda.

 

Sen så vägrade maken låta mej göra det också. Han sa helt enkelt att jag inte fick.

För han har också haft känningar i ljumskarna sen igår och skyller på mej då han får ont om jag har det ondare. Vi har nån sorts telepatisk smärta som inte går förklara. Då jag har haft en dålig dag kan han säga då han kommer hem ” du har väldigt ont idag eller hur” , för då har han också känt av smärta. Låter kanske lite mysko men det är faktiskt så.

 

 

Så idag blir det alltså inte många knop. Vila, värme och TENS är vad som står på schemat.

Hade egentligen planer på lite annat men det skippar jag då kroppen inte är på humör.

Blir väl av en annan dag.

Sen vill jag vara så pass att jag orkar gå på lucia imorgon på Viggos dagis. Blir veckans höjdpunkt bara han nu får vara frisk vill säga. Lillasyster Molly har ögoninflammation och får inte vara med .

Så hoppas det nu blir av. Skulle vara så fint att se.

 

Mindre roligt har vi sen på dagen i morgon då vi ska till djursjukhuset med vovven. Hon har fått en besvärlig snuva som hon haft i tre veckor och som inte verkar ge sej. Hostar också speciellt då det är kallt ute.

Hon hatar gå till veterinären och är väldigt rädd för dom. Sitter säkert i då hon redan som valp var en ständig kund där då hon ju inte är en helt frisk vovve och aldrig varit heller.

Vi ska även få lite blodprover tagna så dom kan kolla att levern mår bra och att det inte dykt upp nått annat problem då hon har nedsatt immunförsvar pga cortisonbehandlingen hon har för sin leversjukdom.

Oroar mej lite för provsvaren. Vill inte dom ska hitta nått oroväckande. Räcker mer än väl med det hon har.

Mattes bästa vän , min fina Tessan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0