Ut i friska luften ... tungt men härligt ändå.

Gårdagen var en dag jag helst vill glömma. Så smärtsam att jag höll på bli galen eller galnare om man så vill. Hade sån smärta att det var svårt att till och med ligga ner.

Så då jag ändå inte kunde gå nån runda tog jag tag i det jag planerat trots allt. Lite mer eller mindre smärta kändes som om det inte spelade nån roll.

 

 

Jag hade ju dagen innan gjort en mördeg som skulle resultera i mazariner.

Och jag hade också inhandlat lite små aluminiumformar för att slippa tjorva med dom gamla plåtformarna som man sen måste knacka ur kakan från . Dessa formar är min farmors och dom är fina men ack så svåra få snygga kakor i. Går alltid bort bitar ur kakan då man ska knacka ur den.

Så då jag ändå hade svårt ligga still så blev det baka ut degen. Gjorde först så att jag tryckte ut degen i formarna och sen la mej ett tag. För det var svårt sitta överhuvudtaget.

Efter en stunds vila blev det fixa till fyllningen och klicka i det i formarna.

Grädda sen gick snabbt , endast en kvart i varmluft så alla kakor blev klara samtidigt. Blev 42 mazariner.

Medan kakorna gräddades satt jag på min barstol och vaktade så det inte skulle gå allt för fort och det var nått tag sen jag gjorde mazariner och då hade jag också gamla ugnen.

Tänkte det inte var nå ide lägga sej för en kvart då det är ett helt företag ta sej upp från sängen .

Då dom gräddats klart fick dom stå och kallna ordentligt och jag fick ligga ner och vila den värkande kroppen på två värmedynor. Har två för att det ska täcka hela ryggen.

Sen efter nån timme först gjorde jag glasyren och fick kakorna färdiga.

 

 

Tyckte själv dom blev rätt fina och goda var dom absolut. Är en stor favorit bland kakor.

Var kanske inte den bästa dag baka men jag ville slutföra mina planer och nu är det gjort.

Går ju inte så mycket kakor egentligen här hemma men det är ändå kul att baka och jag får väl ge bort det.

 

Sen kvällen och natten , ja vad ska jag säga. Eländes elände är väl ordet jag söker.

Satt med TENS halva kvällen och det hjälpte lite för att få bort värsta bensmärtan men då jag skulle lägga mej var jag tvungen koppla bort den. Så då blev det värmedyna i nån timme för att få till lite avslappning och till slut , runt 3-tiden så somnade jag iallafall.

Sov faktiskt i 3,5 timme utan vakna så jag var inte lika sliten som igår morse.

 

Sen då jag än en gång legat på värmedyna så tog jag tjuren i hornet och gav mej ut. Det var så fint ute med lite sol och – 4 grader. Men det var tunga ben. Oj så tungt det var till att börja med.

Lossnade lite efter ett tag men det var på ren och skär vilja jag stapplade mej runt.

Och gick jag hela långa?? Ja självklart. Fats jag kunde vikit av och gått en kortare men tjurskallen i mej vann. Fast då jag hade ca 2 km kvar ångrade jag mej lite för då blev jag osäker på om jag skulle palla ta mej hem. Så det blev tänka positivt och inte känna efter fast jag nog helst av allt lagt mej ner på stället, så dj***la ont hade jag.

Men skam den som ger sej. Hade i och för sej inget val, hem måste jag .

Och hem vi kom jag och vovven till slut. Men det var en färdig gammal tant som var tvungen lägga sej ner en timme innan jag orkade ta mej in i duschen.

 

Men jag kände mej ändå glad över att jag fixade det och att jag fick min runda som jag så väl behöver. Mår genast mycket bättre då jag fått den.

 

Nu sen imorgon så får jag lite finfrämmande då Viggo ringde igår och sa att dom skulle komma förbi . Goungen♥♥. Skulle egentligen blivit idag men då hade Richard möte på sitt jobb så dom kommer imorgon istället.

Så nu vilar jag med TENS så jag får bort lite bensmärta så jag kan njuta av mina små goungar när dom kommer. Brukar alltid kännas så mycket bättre då Viggo och Molly hälsar på. Då glömmer jag hur ont jag har för en stund och bara njuter av deras sällskap.

Världens bästa smärtpiller, det är dom det. Farmor trollungar♥♥

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0