Julafton

Fruktansvärd natt. Värken i benet efter kryckgången igår var olidlig.

Bara för att jag glömde ta rullatorn med då vi skulle handla. Hur dumt var inte det..

Vet att det påfrestar ryggen för mycket men nu blev det så och går inte göra ogjort.

 

Vi satt upp , ja Henrik med, och tittade på film till runt två-tiden i natt. Även vovven låg i vardagsrummet med oss på soffan och sov och snorade.

Hon hade en jobbig dag igår med mycket snörvel och det formligen sprutade ur nosen.

Hur ska vi få bukt med detta???? Känns jobbigt att vi inget kan göra för att lindra mer än hålla henne inne och lugn. För är hon inne är det mindre även om det kommer snor då också mellan varven.

 

Så vi satt alltså uppe och hade uppesittarkväll/natt kan man väl säga. Vi såg en film som heter ”Hur många kramar finns det i världen” med Per Morberg, Klas Malmberg och så dom duktiga från Glada Hudiksgänget. Riktigt bra och rörande film.

 

Då filmen var klar gick Henrik och la sej men jag kunde inte då smärtan var så ilsken att jag var tvungen sitta på tennisbollen och massera ryggslutet med. Det tar bort värsta bensmärtan för en sekund. Sen gick även jag till säng vid tre-tiden och läste ett tag men sova....nej det gick inte. Vid fyra kunde jag till slut fylla på med en extra tablett, en stark en. Och fick till slut lite vila. Men tyvärr endast tre timmar. Vakande redan före sju .

 

Nu är det ju julafton så ligga och slöa finns inte tid till. Ska förbereda så mycket som det går innan vi åker ut till gamle far. Blir inte så märkvärdigt men väl ett julbord som duger. Har endast kvar göra Janssons nu.

Fira jul hos pappa är en tradition vi alltid haft sen jag och Henrik började vara tillsammans 1980. Så den traditionen bryter man inte . Då skulle han bli besviken.

I år kommer inte Richard då dom ska vara hos Helenas föräldrar. Men Andreas och Veronica kommer, och det räcker bra det med. Sara är så klart hos sin mamma i Gällivare men jag har ju haft alla här innan så vi fick två julaftnar i år.

 

Nu önskar jag alla som läser en riktigt God Jul och att det blir en fin dag med god mat och trevligt umgänge.

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0