En ren plåga :(

Usel kväll, ännu uslare natt och morgonen ska vi inte ens tala om. Det var en ren plåga ta sej upp i morse. Det tar så ont i ryggen och det strålar ut både här och där. Inte bara ut i högra benet utan även det vänstra får sin släng av sleven.

F****N också. Jag som så ville ut idag med.

Men det går bara inte. För det är fortfarande oplogat efter villakvarteren och då det nu är 4 plusgrader rullar det ännu tyngre än det gjorde igår.

Så idag får tanten vackert stanna inne. Orkar helt enkelt inte ta mej runt. Bläääää.

 

Hur sjutton ska jag komma till rätta med allt om jag inte ens kan ta den obligatoriska rundan som är det enda fysiska som funkar någorlunda, om det inte är fel före vill säga.

Och får jag inte mina rundor blir jag inte på bra humör kan jag säga.

Jag avskyr det här.

Har det inte regnat och blivit halt så har det snöat och det inte blivit plogat. Vinter gillar jag annars då det kan vara rätt härligt men då föret ställer till det avskyr jag vintern istället.

 

Nu har det ju varit så några dagar med först regn och sen snö. Var dom som ska sanda och sen ploga

håller hus kan man fundera över.

Inte här i Sunderbyn i alla fall.

Gångvägarna är inte värst även om dom är knöliga och lite förrädiska då men inte ser var det är halt under snön och även om dom grusat med nått smått grus så ger det för dåligt fäste , borde varit sand också.

Sen då villavägarna som inte blivit plogade alls sen snöfallet i lördag utan där är det spårigt efter bilarna och moddigt nu då det är plusgrader. Och tyvärr kan jag inte enbart gå efter gångvägarna för då kommer jag inte så särskilt långt och måste i så fall ta mej runt i flera gångtunnlar vilket jag inte kan då jag inte orkar upp för backarna , känns som Mount Everest för mej, utan att ha nån som puttar på.

 

 

Så eftersom jag ändå tjurade och tog mej runt igår så är jag totalt däckad idag. Benen vill knappt röra sej och varje steg hugger i ländryggen. Bara ta sej ut på gården med vovven är ett helt företag.

Enda som känns bra är då jag kopplar på TENS på stark strömstyrka. Då kan jag få bort lite spänning och bensmärtan lättar lite.

Och att det sen strålar ut i ”fel” ben också känns inte alls bra. Har kommit mer och mer ggr då jag får ischias även i vänstra benet. Inte alls bra.

Det räcker mer än väl ha ständig ischias-smärta ner i hela högra benet.

Enda positiva med vänster ben är att smärtan ”bara” går en bit ner i låret. Om man nu kan se smärta som nått positivt.

 

Så idag blir det inte många knop.

Måste hämta mej så det går ta sej ut imorgon istället. Hoppet finns. Det måste bara bli så.

Men plogade vägar det får jag nog se i stjärnorna efter. Lär nog inte hända förrän efter nästa snöfall. För då måste dom väl ändå ut med traktorerna i kvarteren här också..ELLER?

 

 sån här kanske man skulle ha :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0