Djursjukhus och reashoppning.

Det tar sej sa mordbrännaren :)

Ja vad nu då kan man undra, har hon fått fnatt eller?

Nä bar lite bättre och bättre med sömnruckningen. I förrgår halv 5 , igår halv 4 och i natt runt halv 3. Så man kan väl säga att det går åt rätt håll. I alla fall vad gäller tiden jag somnar. Inte lika bra med antalet sovtimmar. Där är det mycket kvar att önska.

Men i natt blev det väl en 3,5 timme totalt så inte helt illa.

Inte pigg idag heller men jag får väl skylla på mörkret.

Visserligen har det varit dåligt med sömn sen i somras men nått får man väl skylla på.

Jag hade kanske kunnat sova lite mer om det inte varit så att jag ställt klockan då vi skulle till djursjukhuset på morgonen.

 

Vi skulle dit för att plocka bort stygnen/klammer på ryggen som nu suttit i minst 10 dagar.

Tessan var första glad då vi skulle åka iväg och ”dansade” lite som hon brukar då hon får följa med. Snart nog i bilen kom hon på att detta inte var nån nöjestripp vi var på väg till.

Hon började då darra och flämta ansträngt, som hon inte fick luft ordentligt och snora förstås. Förr hon fattade vart vi var på väg.

Hon ville först inte ut ur bilen men då hon kom ut så gick hon motvilligt med på närma sej dörren . Sen blev det tvärstopp. Hon vägrade gå in. Henrik fick lyfta upp den stackars darrande lilla vovven i famnen för att få med henne in.

Hon vill verkligen inte vara där.

 

Plocka bort sex klammer gick fort även om Tessan inte var överförtjust. Men det tog ju inte ont eller så utan det var mer så att hon inte ville sköterskan eller skötare kanske det heter komma för nära.

Var sen klar på mindre än fem minuter och kunde då åka hem. Gissa om hon hade bråttom. Väl inne i bilen var hon helt färdig och la sen ner och nu andades hon lugnt och snorade inte så mycket alls. Det kommer mer då hon blir uppjagad och stressad.

 

 

Eftersom vi ändå var uppe och igång så bestämde vi oss sen för att ta rundan då det nu frostat på så halkan var i stort sett borta. Bäst passa på innan det blir halt igen.

Gick lite mindre tungt idag för mej men benet högg lite väl mycket i början.

Lossnade sen och vi tog oss runt hela långa rundan idag utan att jag var tvungen stanna. Visst tog det väldigt ont men jag gav mej F*N på att ta mej runt och då går det. Har latat mej nog länge nu så det är bara få fart på gammelbenen igen även om det tar emot och tar ont. Fram med tjurskallen bara.

 

 

Det var lite värre för vovven för som vanligt var det jobbigt i början men nu var det som om slemmet sitter i halsen och inte lika mycket i nosen. Hon hostade och höll å kräkas flera gånger i början. Sen lossnar det då hon fått harkla till sej ett tag och vi kunde gå vidare. Men då var det som vanligt när det återstod ca 1 km så vill hon inte gå mer. Maken fick då än en gång bära henne ett stycke så hon fick vila och sen orkade hon gå en stund igen. Och sen bära igen. Så orken den har hon inte ännu . Även om nu snoret minskat idag i alla fall så syns det att nått är fel.

 

Hoppas nu vi får svaret nån gång. Känns inte som det ska det här. Och sen vet man ju inte om det är dumt ta med henne på runda eller ej. Men hon vill så gärna och hon säger ju till då det blir för jobbigt. Och vi har ju egentligen ingen restriktion heller vad gäller vara igång. 

 

På dan sen tog jag och Veronica oss till storheden en sväng för att kolla in lite rea. Jag hittade inget särskilt utan det blev mest lite mat som vi behövde. Däremot köpte Veronica sej två par nya byxor som hon verkligen behövde då hon minskat så pass i vikt att byxorna är flera nr för stora.

Var mycket folk i farten och trångt på alla parkeringar . Man kan knappt tro att det nyss varit jul.

 

En stilla hemmakväll nu med tv-tittande som ”På spåret” och ”fru Frimans krig och ”Tack för musiken med Nicklas Strömstedt”. Äntligen en kväll med nått att titta på som inte är gamla reprisfilmer.

 

Och efter flera dagar med rester av julmat blir det fredagsmys med Tacomiddag. Längtar efter nått som inte smakar jul nu.

 

 

Om jag nu kan ska jag försöka få mej i säng ännu tidigare i kväll. För då jag stigit upp rätt tidigt idag så är jag redan nu rätt seg . Så med lite tur och kanske ett glas rött så kanske det går vägen.

För då kan jag få bli lite avslappnad. Är rätt spänd i rygg och ben nu efter varit igång hela dagen. Inte mycket till vila. Men det var skoj strosa runt i lite affärer även om jag inte köpte nått. Ett lite nöje så här på fredagen.

 

Till kvällen , då det är dags för hänga framför TV.n blir det också koppla på TENS en timme eller två så jag blir av med bensmärtan en stund. Är det enda som faktiskt kan störa ut den för ett tag.

I alla fall tillfälligt så man klarar av sitta i lugn och ro och glo på dumburken.

 

Sen hoppas på det bästa och lite tur så kanske det blir en låång låång nattsömn. Hoppas kan man ju alltid eller??? Och om man tänker att det ska bli så kanske det blir så. 

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0