Viggohelg ♥

Så har lugnet lägrat sej efter en helg full av fart och fläkt. Vi har haft den stora äran att ha gokillen Viggo♥ här hela lördagen och halva söndagen så det har varit intensivt. Men roligt för han är en så go kille.

Vi har hunnit med både bad och bus. Lite klättring och tittat på hästar och varit på promenad med Tessan.

Vi hade hand om Viggo och Molly var hos mormor och morfar.

 

Richard och Helena skulle ut och roa sej lite så dom ville ha en barnfri helg och då fick vi låna varsitt .

Viggo är en riktigt härlig kille som det är fart på. Vi gick ner till stranden en stund igår och han och Veronica badade. Jag följde bara med som åskådare. Det räckte gott och väl för gamla tanten. Var rätt tungt ta sej fram med rullator på stranden men med Veronicas hjälp kom jag ner till vattnet till slut. Där satt jag och kikade på när dom hade skoj i vattnet. Dom sa att det var rätt varmt i vattnet så vi blev nog där drygt en timme.

 

Sen var det kämpa sej genom sanden igen till vi kom till farbar väg. Då var Viggo rätt trött i benen så han fick åka på rullen hem. Går fint då han är så lätt.

Sen grillade vi lite till middag. Viggo önskade sej korv och vi åt kött. Han åt faktiskt två grillade korvar med bröd och sen en liten youghurt så det var mycket för att vara han. Han äter rätt dåligt annars så han fick äta precis vad han ville bara han åt.

 

Sen på kvällen skulle han och Veronica titta på en film om Smurfarna och han tittade väl en kort stund innan han började rent ut sagt studsa runt. Han var nog rätt trött men ville se färdigt.

Då filmen var färdig tog det bara några minuter innan han som tungt. Sen sov han ända till 7 på morgonen och var inte upp en enda gång. Så badet hade nog gjort honom trött.

 

Jag hade däremot sovit illa ….som vanligt....blev nog runt 3-4 timmar totalt . Hade väldig värk i rygg och ben av sandprommisen som inte var helt bra för mej. Visste det innan men vem vill inte följa med då lilla gokillen vill bada. Så det får man ta en sån gång. Vet ju att jag faktiskt gjort nått då.

 

Eftersom Viggo sovit över fick han sen följa med oss på morgonrundan med vovven och det ville han gärna. Fast efter vi gått en bit ville han gärna sitta på rullen och åka. Och det fick han förstås, inte säger farmor nej . Han fick gå då vi kom till grussträckan som går för tungt och det gjorde han. Vi tittade på lite hästar också under rundan.

Sen gick vi förbi på skolgården där dom satt upp nytt klätternät som han testade. Han var som en klätterapa och tog sej lätt högt upp. Ingen rädsla för höjder där inte.

Tänk att så var hans pappa också som lite och numera går han inte ens upp på första steget på en stege.

 

Då vi sen kom tillbaka från promenaden tog vi och bakade lite sockerkaka som han skulle få ta med hem. Han gillar det och då jag hade slut sånt så snabbbakade jag en sån till honom.

Vad gör man inte för sitt lilla barnbarn.

 

Vi körde sen hem honom innan det blev en tur till Kallax . Där gjorde jag en snabb snagggning av gamle far som tyckte han var långhårig. Tur han har lite hår för det tar inte lång stund klippa honom. Brukar vara Veronica som gör det men hon kunde inte åka med idag då hon väntade besök.

 

Nu blir det lite slappa och vila bort lite värk …..hur det nu ska gå.

Har i alla fall haft en underbar helg med Viggo som gör att gamla farmor får annat tänka på än hur ont hon har.

Att det sen tar väldigt ont gör inte lika mycket. Då har jag ju haft skoj ändå.

Viggo....min bästa medicin. ♥♥

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0