Sovit ....YEAH!!!!

Så fick jag ändå lite välbehövlig nattsömn. Hade räknat ut att det endast blivit ”1” timmes sömn på 42 timmars vakenhet. Knappast optimalt. Men vad göra då nervsmärtan i benet bråkar hej vilt.

Men i natt så blev det alltså sova. En lång lång nattsömn utan att vakna i hela ”5” timmar. Det är mycket det då man knappt sovit alls sista två dygnen.

 

Hade lika svårt slappna av och somna som alltid men då jag väl somnade så sov jag. Har inte hört ett dugg förrän jag vaknade kl 7 i morse av att jag fick kramp under foten.

Men om man kan kalla det bra sömn är väl diskutabelt. Men i mina mått är det bra. Jag som sover runt 2-3 timmar varje natt är överlycklig då jag fått 5 timmars sömn. Inte för att jag är helt utvilad men betydligt piggare än igår i alla fall.

 

Man blir ju även rätt trögtänkt.....nog för att man kanske är det annars också.....då man inte fått vila tillräckligt och huvudet hänger inte riktigt med.

Så idag var man lite rappare i tankebanan och mer sugen på ta rundan än nånsin.

Har haft fler överhoppade dagar och det känna aldrig bra. Vil ha regelbundenhet för annars kommer stelheten som gör det svårt få benen med på noterna då jg väl kommer mej iväg.

Igår hade jag regnet och bensmärtan som stoppade mej men idag så sken solen igen och bensmärtan, vädersmärtan har krupit undan ett tag. Bensmärtan är inte borta men dock inte lika ilsken som igår.

 

Då rundan var avklarad åkte sängkläderna ut för vädring då det kändes lite ofräscht med all fuktighet som varit sista tiden . Var ju så pigg att det gick av bara farten.

Kanske sover man ännu bättre med ny-vädrade och ny-tvättade sängkläder.

Det luktar så gott då man bytt i sängen.

Och nu då det är så fuktigt och jag har mina stora kärringproblem med varmgång stup i kvarten är det extra skönt byta . Blir lite oftare av den anledningen.

 

 

 

Efter att satt på tvättmaskinen tog jag och dottern och for till affären och handlade lite. Denna gång tog jag rullatorn . Inte utsätta arm/armbåge för mer smärta nu då den blivit lite bättre.

Bensmärtan kom förstås tillbaka efteråt då den inte gillade gå runt i affären. Blir lite för mycket stillastående och det gillar inte min rygg och mitt ben.

 

En del undrar säkert varför jag klagar så mycket över bensmärta då det är ryggen som är skadad. Men det är just därför benet tar så ont. Oftast är bensmärtan värre än ryggsmärtan. Just för att bensmärtan är en nervsmärta. Och nervsmärta ska man nog ha haft för att förstå hur ont det gör. Det är en rent obeskrivlig smärta som går som blixtar genom hela benet ner i foten och som kommer igen och igen, igen och igen. Den försvinner aldrig utan är mer och mindre ont. Nuförtiden oftare mer än mindre.

 

Men jag är åtminstone på mycket bättre humör nu då jag fått sova lite. Inte lika sgeg och sur som man ju blir då man är helt slutkörd. Nu hoppas jag att det inte var en engångsgrej i natt utan att jag får fler nätter med sömn. Om jag inte funderar på det så mycket kanske det går vägen.

 

 

Om jag orkar i eftermiddag blir det en extra runda med vovven. Måste försöka komma igen till dubbelrunda nu då det blivit lite si och så med det pga av olika anledningar.

Funkar bra med skavsårsplåsteret och sandaler men än går det inte ta på joggingskorna och inte heller dom nya. Dom nya får jag spara på tills det kommit ny hud på hälen.

Har klippt bort all lös hud som ändå var död hud och hoppas då skavsåret läker fortare. Tar inte ont lägga ner hälen mot sängen då jag ligger nu. Så lite mindre ont . Sen har ju bensmärtan varit så ilsken att sår smärtan kommit i skymundan .

 

För som sagt hjärna kan bara hantera en smärta i taget och då tar den den som är värst för tillfället.

 

Just nu är den rätt stark igen efter var shoppingrunda så lite vila är på sin plats och lite avslappning.

Men idag är det i alla fall mindre väderben och hoppas nu det förblir så.

Vill ha nån dag nu utan ilsket väderben och bara ha ”normal” bensmärta. Den jag står ut med.

Man lever på att hoppas vad annars.

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0