Sömnlöst med vädersmärta :((

Efter en totalt sömnlös natt så känner jag mej som en riktig zombie. Har inte sovit en blund på hela natten. Började redan igår kväll känna av att det kom vädersmärta. Den är en intensiv och jobbig smärta som gör det omöjligt ligga och slappna av. Det Går bara inte. Hade stora problem då vi skulle titta på film igår kväll då jag fick sitta med benet i luften.....alltså helt upp i luften för att få smärtan lätta något. Inte för att det funkade särskilt bra men man måste ju försöka.

Så jag visste att det skulle bli en tuff natt men att den skulle bli helt sömnlös var lite oväntat. Inte ens mina två timmar som jag ändå brukar ha.

 

 
 

Så jag gick upp och parkerade mej framför TV-n därjag inte störde nån och där blev jag kvar till vid 7-tiden. Men då var jag så sömnig att jag hoppas kunna sova åtminstone nån timme. Men det blev endast en kort stund jag lyckades slumra till ….kanske en timme .

 

Sen var det bara ge upp och då jag då tittade ut så såg jag ju att det var regn och rusk. Precis vad jag känt hela natten att det var på väg. Man är som en gammal barometer som vet då det blir oväder. Och då kommer den jobbiga smärtan som ingen tablett i världen biter på.

Kan nog liknas vid fantomsmärtor då man har ont i en kroppsdel som inte finns mer.

 

 

Nu har jag ju inte borta nån kroppsdel men den smärta jag får vid oväder är rent outhärdlig. Och då är jag ändå van vid stark smärta. Men nattens smärta var nog den tuffaste på länge. Kan förstås bero lite på att det var tungt med rundan igår och att jag ändå gick den trots kroppens vilda protester.

Och då lågtryck på det och natten är förstörd.

 

Nu kan jag ju sova på dan om jag vill men jag brukar inte göra det. En princip jag har är att inte sova på dagtid då jag då förstör ännu mer nattsömn. Inte för att den kan bli mycket sämre än den var i natt med helt sömnlöst.

 

Så idag går jag inte många knop kan man säga. Seg och trött och hela kroppen värker av trötthet. Tror det tar ont precis överallt.

Ingen promenad heller då det regnar och jag inte alls har nån ork för det. Så även idag blir det en helt ofrivillig vila . Välbehövlig men ofrivillig.

 

Tror jag måste retat gudarna , måste gjort nått fel.....för det är bara regn hos mej

 

Som Orup sjunger i sin sång ”Regn hos mej”

Den stämmer väl så bra in på mej just idag och många andra dagar.

 

 

Dagen blir alltså väldigt stillsam med slappa och vila men inte sova . För sova SKA jag göra till natten. I alla fall är tanken så.

Positivt tänkande och det kanske funkar. Den som lever får se.

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0