Sommarvärme och skavsår....

Så kom det riktiga sommardagar igen. Två fina varma dagar med massor med sol men väldigt fuktigt.

Luftfuktighet runt 86 % är inte så skönt. Tur vinden fläktade på lite då vi var på morgonrundan. Igår var vi tidigt ute för att det inte skulle bli så varmt för vovven. Redan klockan 8 var vi på G.

Då solen tittade fram mellan slöjmolnen så blev det väldigt väldigt vartm. Man var helt svtteig innan vi var hemma.

Men värme är skönt så man ska inte gnälla. Snart sitter vi där och fryser och tycker det är kallt.

 

Dagen började med en tur till Kronan för att titta på konstutställning där Veronica också ställde ut i helgen. Var mycket folk och mycket titta på. Tessan fick följa med men hon blev så stressad av allt folk att hon höll på storkan i värmen och vi fick klappa henne på ryggen så hon kunde andas ordentligt igen. Hon har väldigt mycket slem i halsen för det mesta och då hon stressar upp sej blir det värre.

 

 

Efter konstrundan så åkte vi hem och vovven fick vila under fläkten.

På eftermiddagen sen åkte vi och hälsade på Andreas och Sara som skulle bjuda på lite fika . Vi fick även träffa hennes mamma, hennes ena storasyster och en storebror med sambo. Hon har ju 7 syskon så det var bar två av dom. Trevligt att få träffa dom då vi aldrig gjort det tidigare.

Sara hade bakat en väldigt god tårta som vi blev bjudna på.

 

Sen då vi åkte hem blev vi lite lat och köpte med skrovmål till middag då vi inte ides grilla som vi tänkt. Tyckte klockan hann bli för mycket.

 

Sen blev det en TV-kväll och då kom smärtan förstås. Lite för mycket aktivitet på en dag för att kroppen skulle gilla läget.

Så jag satt uppe till runt två-tiden innan jag blev nog trött så det var lönt lägga sej ner. Sen tog det väl runt en timme till innan sömnen väl infann sej. Blev väl ca tre timmar i natt men det är ju som det varit sista tiden så det var inget nytt.

 

Blev även idag en tidig morgonrunda då det var lika varmt i morse som igår. Lite mindre sol så det var nästan skönare och man blev inte fullt lika svettig. Men då jag idag tänkte testa mina nya skor under rundan så var det tydligen för varmt. Blev varm och svettig om foten och det slutade sen med ett stort ilsket rött skavsår över hela hälen. Aj Aj så jäkla ont det tar. Nu blir det inte stoppa foten i den skon på några dagar. Jag hade egentligen inte tänkt ta en lång promenad med dom då nya skor alltid är lite styva men då mina gamla gått sönder invändigt och skavde bakom hälen redan tänkte jag att det skulle gå. Men ack vad jag bedrog mej.

Inte ens ha på sandaler går riktigt. Har nu satt på ett stort skavsårsplåster för att kunna ha på den åtminstone. Lär nog ta tid innan det läker då jag har svårt få sår läka numera. Förra sommaren hade jag skavsårsplåster på hälarna halva sommaren då det inte ville på läka ihop.

 

  min "fina" såriga häl :(

 

Så nu kanske jag inte kan ta min dagliga runda på nån dag. Beror på om jag kan ha skor på. Får väl testa i morgon. Blir frustrerad om det inte går. Det enda jag vill och kan göra får inte bli förstört. Men risken finns. Just idag tar det då väldigt ont.

Vi var ut till pappa en sväng och jag skulle ta sandalerna på men kunde inte stänga dom helt . Men det gick. Fast promenera med sandalerna är inte så skönt då man hela tiden får stenar in under foten och som då måste bort.

Men för att inte behöva skippa rundan helt kanske det blir så ändå.

Även fast lite vila inte vore helt fel. Men på det örat vill förstås inte jag höra.

 

Men i kväll blir det grilla lite då det inte blev av igår.

Måste passa på medan vädret är fint. Vet aldrig hur många dagar det varar.

Lite lyxmat så här på en söndag.

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0