Så kör vi igen.... dock lite stukad.. :(

 

Efter att faktiskt sovit en natt....hela 6 timmar ….hör och häpna så var jag relativt pigg idag. Nästan så jag hade sovit FÖR länge då jag hade väldiga smärtor då jag vaknade i ben och rygg. Det berodde givetvis på att tabletten hunnit gå ur kroppen helt då jag sovit som jag normalt …..normalt för mej alltså.....gör.

Så det blev upp och stoppa i sej morgondosen direkt innan nått annat gick att göra.

Sen efter att pillren börjat göra nytta kunde jag sätta mej och äta frukost och läsa tidningen.

 

Så nackdelen med sova många timmar blir att det går alldeles för länge mellan doserna än vad som känns bra. Och då mycket för att jag inte somnar så snabbt och då hinner det bli fler timmar än om jag kunde somna snabbare.

Men trots smärtan så var jag ju ändå rätt utvilad som sagt. Och det var inte helt fel. Knoppen behövde det även om kroppen protesterar.

 

 

Och idag så vägrade jag skippa morgonrundan. Jag höll mej ju i skinnet igår hela dagen och använde inga skor alls så idag var det eldprovet att få in den stackars foten med sargade hälen i en sko igen.

Jag testade först mina gamla joggingdojjor som är använda och mjuka i bakkant. Men det gick inte alls. Det tog så ont i hälen trots att jag har skavsårsplåster på. Så då testade jag mina sandaler. Jag brukar inte promenera i dom då jag inte gillar få in sten i skon och som jag sen måste stann och ta av för att tömma. Men idag var det bara dom skorna som gick ha på. Jag spände dom bak i hälen så hälremmen hamnade ovanför plåstret så mycket det gick . Och det funkade. Jag kunde gå utan att det skavde på såret och utan att det tog ont.

 

Så vi kom oss i väg och det var skönt.

Vill inte hoppa över rundan mer än jag absolut måste.

Visst var det väl skönt med en vilodag då smärtan var lite lindrigare på kvällskvisten och jag kunde ju faktiskt sova i natt så det var nog inte så dumt.

 

Fast hel vilodag blev det förstås inte då vi skulle frisera vovven också. Visserligen var dte maken och dottern som skulle göra det då jag hade för ont i min arm för att orka hålla klippmaskinen själv. Men lite var jag tvungen blanda mej i då jag vill bestämma hur hon ska se ut . Men armen bråkade så det blev endast svansen och öronen som jag tog. Resten fick dom fixa. Hon blev så fin och det behövdes verkligen klippas då det är så varmt nu också.

 

Men nu då vi skulle gå iväg kände jag direkt att jag fuskat en dag. Benen var tröga och stela och det tog ont i höft,ben och rygg redan första metrarna.

Så redan efter en dags vila stelnar jag ihop. Det är därför jag försöker ta mej ut så regelbundet som möjligt då jag vet att hoppar jag över för mycket så blir det bara jobbigare ta sej runt.

Nu gick det ju vägen även om det tog tid. Först sista km tyckte jag benen var mindre trög. Men då det tog väldigt ont ut i höften så blev det en runda som tog lång lång tid.

Inga rekordtider idag inte.

 

Så nu blir det nog vila resten av dagen....sängliggandes då sitta funkar dåligt just nu. Det drar och sliter i ryggen och ut i höften och ner i benet går det blixtar och jag försöker sitta.

Så ryggläge under fläkten med en god bok får det bli.

Vill kunna sitta framför TV-n i kväll ….. inte för att jag direkt sitter då utan mer halvligger på min del av soffan med hundras kuddar runtom som stöd.

 

Lite grillad lax står på matsedeln då det ännu är sol och varmt. Man måste passa på innan det kommer regn som dom nu sagt ska komma.

 

 

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0