Regn igen....och tant duktig har gjort det, igen.

Så har vi en ny regnig dag framför oss....trist och grått.

Hade ingen lust alls med morgonrundan då regnet inte ville upphöra så den sköt jag på till i eftermiddag och hoppas på bättre väder då.

 

Igår var en trevlig dag då vi fick besök av några vänner från Lövskär. Vi hade precis pratat om dom på morgonen att jag läst att P-I varit till G-stad och att han inte kom förbi då . Och så står dom här. Jätteroligt och vi hade en trevlig stund med mycket prat och skratt. Alltid roligt träffa Solveig och Per-Inge. Tack för den trevliga stunden♥

 

 
 

Eftersom det blev rätt fint väder på eftermiddagen igår så blev jag lite tuff och tänkte att nu dj***ar ska jag gå en extra runda. Hade gjort morgonrundan i vanlig ordning så det var en chansning. Men jag kände mej på gott humör och tänkte att det går säkert bra idag. Både Veronica och Henrik gick med så jag hade sällskap. Gick hyfsat till vi hade ca 1 km kvar. Då gjorde jag ett felsteg och det högg till. Det högg till ordentligt i ryggen och benen ville bara vika sej. Fick stanna upp nån minut innan jag kunde ta mej vidare. Var tvungen snabbt gå vidare då jag stod mitt på vägen, var precis på väg korsa den.

Men fy bubblan så ont jag fick. Var en ren plåga sen den sista km då det bara gick ta små små steg och stanna upp mellan varven. Kom hem i alla fall till sist men det var knappt.

 

Hur blev då kvällen sen efter det felsteget??? Ja det är ju lätt räkna ut. Hade en fruktansvärd smärta ner i benet och kramp under foten. Var ett rent he***te. Sen då det var dags försöka sova var det bara plocka fram starkpillret igen och hoppas på lite sömn. Lite sömn blev det också.....och då menar jag lite.....2 timmar så var det kört. Sen satt jag uppe och tittade TV halva natten innan jag kunde slänga i mej ett piller till och till slut få en timme till. Men pigg ….knappast. Men jag är ju van vid lite sömn numera. Har blivit som en trist följetong med sömnbristen. Och det verkar inte finnas nått slut på den historien heller.

 

 

Vill helst inte börja ta nått för att sova mer än jag redan gör. Jag äter inga rena sömnpiller än så länge och hoppas jag slipper ta till det. Men jag har tänkt att jag kanske måste ta upp det min läkare om det fortsätter så här.. Känner ju att kroppen har svårt hämta sej och smärtan svårt minska då jag inte får den nattvila jag behöver. Men det verkar gått troll i det här. Har ju haft sömnbrist flera månader nu och det verkar inte bli bättre mer än för nån dag emellanåt.

 

Idag då det nu blev regn igen så ska jag försöka vila ordentligt så jag får bort hugget som blev av felsteget igår. För det nyper bra i rumpan och benet är nära vika sej . Sen är det som vanligt mycket vädersmärtor som kommer då vädret inte är på min sida. Den smärtan är nästan värre än huggsmärtan för den är ilsken vid vila också.

 

I morgon hoppas jag på bättre väder och sol och värme igen. Helst lite torr värme men det är väl hoppas för mycket i rötmånadstider.

Sen ska dottern ställa ut på Konst I Det Gröna i helgen och då vill det ju till att det är fint väder och framför allt att det inte regnar. För då är det ju trist sitta där och sen finns det ju risk för att tavlorna blir regnvåta och förstörda. Så nu håller jag tummarna för att det blir fint i helgen.

Ska bli kul gå dit och se på alla andra som ställer ut också.

 

Nu ska jag bara få till hugget eller kanske jag borde säga få bort hugget så jag kan gå som vanligt igen. Mitt eget fel att det blev så men det är det ju oftast också....mitt eget fel. Jag blir för övermodig och tar ut svängarna och tror att det ska går vägen. Men man lever på hoppet och kanske , kanske en dag det kan fungera. Inte för att jag tror det . Men som sagt hoppas kan man ju.

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0