Löneökning och fryshaveri....

Nu efter att ha fått lite nattsömn i två nätter så är jag klart piggare och mer alert. Mindre smärta i kroppen förutom den gamla vanliga smärtan förstås. Men den intensiva jag hade för två dagar sen , den har släppt. Tror att det var det åskoväder vi hade i tisdagskväll som spökade en hel del. För så dj***la ont som jag hade den kvällen , det var tufft.

Men nu har jag alltså fått lite god nattsömn med ca 4 timmars sömn i ett sträck till och med. Inte helt optimalt men bättre än två i alla fall. Man får vara nöjd med det lilla ibland för att få det stora.

 

 
 

Fick ett brev igår från AFA som skulle meddela att jag fått en STOR löneökning från den försäkringen. Hela 18 kr …..vilket hån. Det kunde dom lika gärna behållit. Men man får väl vara glad att dom inte sänkte den. För det kan det också ske.

Förra hösten så fick jag ingen höjning alls.

Undra om det räcker för att köpa en glass??? Inte mer än så i alla fall.

 

 
 

Igår kom så nästa överraskning. Om man nu vill kalla det så.
Vi hade varit och handlat och fyllde på i frysen med varor som brukligt. Vad hände då??

Den började larma för att den var för varm och då kollade jag och den var endast – 9 grader. Inte precis nån bra frystemp. Och nu var det andra gången i sommar som det hände. För nån vecka sen gjorde den likadant och då tömde vi den och Henrik dammade av den ordentligt på baksidan och den blev sen kall igen. Men den här gången blev den inte kallare än – 9.

Så nu blir det investera en ny frys och då också en kyl eftersom det är likadana och lika gamla. Fast gamla kan man inte säga att dom är. Dom är endast 7 år och några månader. Inte håller dom som förr.

 

Idag hade jag ett besök på VC i stan för att få mammografi.

Inte skönt precis men en billig livförsäkring så jag brukar alltid gå och göra det. Träffade halv kvinnosläktet från vår gata där då vi ofta fått samma dag . Så det blev rena grannyran på mammografi.

 

Idag ska vi vara duktiga och göra lite storkok av älgfärs som är kvar från förra älgjakten. Hoppas ju få ny då älgjakten varit . Så Veronica ska få rulla köttbullar och jag ska göra köttfärslimpa. Sen blir det en stor gryta köttfärssås i morgon. Så då har vi mat för flera gånger. Tur nog har vi en frysbox också så vi kan lasta in mat i nu då frysskåpet lagt av.

Annars vore det svårt med storkok.

Hade egentligen tänkt vi skulle baka lite bullar men det får vänta till nya frysen kommer. Tar några dar innan vi får det.

 

Sen kanske det är lika bra för mej att det inte går baka också då ryggen nog lär bli nog sur efter den mastiga matlagningen vi planerat. Tur nog kan dottern fixa köttbullarna då min armbåge inte klarar rulla såna. Vill inte förvärra det som redan är nog illa.

 

Eftersom det inte blev nån morgonrunda idag då jag skulle iväg till VC så blir det en runda i eftermiddag istället. För hoppa över går inte. Var så tungt efter jag hoppat två dagar. Benen stelnar ihop och vägrar gå då.

Sen vill jag ha fint väder nu några dagar så kroppen hinner i kapp och jag slipper den ilskna vädersmärtan.

För sova är fortfarande lite tufft och lite för lite sömn. Tror en stor del av min smärta blir värre då jag sover för lite. Och nu börjar det nästan vara en nagel i ögat detta med sömnbristen. Blivit som en ond cirkel som jag inte kommer ur. Fyra timmar är alldeles för kort nattsömn , även för en som mej som inte ska iväg och jobba. Sex timmar tror jag skulle vara riktigt bra men det är det länge länge sen jag sov.

Men i alla fall är fyra timmars sömn inte att förkasta … känner mej ändå rätt så pigg . Inte lika sliten som då jag endast sovit två .

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0