Ja vad ska man säga :((

Sömnbrist, smärta och elände. Så har sommaren sett ut för det mesta.

Kul? Knappast men väntat. Vet att sommaren alltid blir lite tuffare än vanligt då vi håller igång mer och är i farten mer än annars. Vilket i sin tur leder till ökad smärta och nu i år också total sömnlöshet. Gissa om jag börjar känna mej som en urvriden trasa.

 

Tror det gått troll i det här med sova. Har inställningen att det ska funka denna natt men det slutar alltid samma. Ligger i flera timmar och försöker sova men det vill sej bara inte. Måste vara helt utmattad för att somna. Då jag väl somnar sover jag som en stock till dess smärtan sätter in och så börjar det om med samma visa . Har så svårt just för insomnande. Vet inte riktigt varför det blivit så har förr haft rätt lätt somna om jag bara läser en stund innan. Nu kan jag ligga hela natten lång och läsa och inte bli tillräckligt trött för att stänga igen dom blå.

 

Och den största orsaken är att jag inte hittar nån sovställning som känns okej. Hur jag än pallar upp mej med alla mina kuddar så smärtar det i ryggen och då går det inte slappna av.

Det sliter och drar i ländryggen och strålar ilsket ner i höger ben och fot. Sen då min bråkiga armbåge som också tar ont i viloläge. Vet inte hur jag ska ha den för att smärtan där ska släppa. Det är också en nerv som är i kläm. Kan få det lätta nån dag men sen kommer det tillbaka med full styrka igen.

 

Men jag kämpar på som vanligt med en runda varje morgon efter frukost.....ja kankse inte då jag ätit frukost kl 4 men efter kl halv 9 är jag alltid i farten.

Det är det enda som känns okej trots ben/ryggsmärta och arm/armbåge smärta. Och tur är väl det. Visst kan det var problem vissa dagar ta sej runt men jag är en envis tjurskalle som går på ändå. På gott och ont kan man säga. Mest ont numera.

Men vad skulle det bli om jag INTE gick???

Inget vidare tror jag. Det måste vara bättre röra sej ändå även om det är åt helsike ibland.

Och egentligen tar det inte mest ont då jag går utan efteråt . Nån timme efteråt kommer det smärta som bara ökar och ökar .

 

Däremot har jag än en gång varit tvungen skippa den andra rundan. Det blev helt enkelt för mycket smärta av den. Speciellt sen festivalen i sommar som fortfarande ställer till det.

Man kan säga att det finns före och efter festivalen som blev alldeles för mycket statisk påfrestningen då jag stod och hängde på rullatorn i tre kvällar på rad i ca 2-3 timmar varje gång.

Förstår inte ens att det faktiskt gick. Men nu får jag än betala priset för den bravaden. Men det var det skojigaste vi gjort i sommar så helt klart var det värt upplevelsen.

Synd bara att man aldrig kan få ha skoj utan att de ska bli ett rent ut sagt HE***TE efteråt.

Aldrig får man vara riktigt glad.

 

Sen nu då vädret också motarbetar mej med lågtryck och vädersmärta gör att jag känner mej som ett åskmoln själv. Tur man kan bita ihop och sura för sej själv. Sen skriva av sej lite och då känns det lättare en stund.

Livet är tufft och fruktansvärt orättvist. I alla fall tycker jag det. Så det så. :((

 

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0