Frisörpromenad .... inte smart men härligt.

Efter ytterligare en vaken natt …. satt upp till runt 03,30 innan sömnen faktiskt tog över smärtan och jag fick ca 3 timmars dvala.

Så vaknade jag ändå någorlunda pigg....eller pigg kanske var fel ord ….men lite mindre trött än innan jag somnade i alla fall.

 

Solen skiner även idag och det är varmt . Riktigt varmt.

Därför bestämde jag mej för att ta promenaden fram och tillbaka till frisören som skulle få ett besök idag. Min gråa kalufs började bli väldigt vildvuxen då frisörskan haft semester.

Promenaden dit är ca 4 km och den gick bra om än benen var lite trötta då även benen fått för lite sömn :)

Tog ca 42 minuter att gå den sträckan och då försökte jag ändå gå rätt lugnt så jag skulle orka med sitta och sen ta mej hem.

Var helt var i kläderna då jag var framme. Det var så varmt ute att jag blev svettig fast jag inte hade nån bra fart. Det riktigt ångade om mej eller det kändes så i alla fall.

 

Så blev det sitta i stolen i dryga 45 minuter och det var väl inte det bästa med tanke på min onda rygg som inte gillar sitta. Speciellt inte nu.

Men det gick bra ändå och jag blev nöjd med resultatet. Alltid skönt få fixa till dom gråa stråna så det går lättare fixa det hemma sen.

Då jag betalat och skulle ta mej hem så var det ännu varmare ute.

Bestämde då att jag skulle gå på vägen som går längs älven istället för gångvägen. Den är lite längre men det var så skönt med vinden från vattnet att det inte gjorde nått. Tog väl dryga 50 minuter att gå hem och då var jag helt slut kan man tänka. Var så slut och så varm att jag var tvungen svalka mej med en dusch.

Sen blev det slänga sej på sängen för nu är gamla tanten slut som artist.

Två rätt lång rundor med endast en knapp timmes sitta var inte bästa förutsättningen.

Nu kommer smärtan som ett brev på posten . Inte för att den var borta innan men nu är den ilknare än innan. Går inte ligga ner ens. Det drar och det sliter och det krampar i ben, rygg och rumpa. Försöker stretcha försiktigt men även det tar ont så ini He****....

Så nu har jag gjort det igen. Gjort så smärtan blir olidlig för hundrafemtioelfte gången eller mer.

 

 

Så nu vet jag hur natten kommer se ut. Ingen sömn i alla fall.

Borde kanske bara gått ena vägen. Men det lockade att gå då det var så härligt ute. Kanske det är sista riktiga sommardagen och då måste man passa på vara ute. Det fick bära eller brista och det brast!!!!

 

Tänk att då jag går är det inte så farligt. Då känner jag bara ”lite nyp” bak i ryggslutet/rumpan och inte så farligt ner i benet. Den smärtan kommer mer då jag stannar av. Och sen vill det inte släppa greppet hur jag än gör.

Men jag kan ju inte gå omkring hela tiden. Nån gång måste jag stanna av och har jag då gått ”för” mycket blir smärtan bara värre och värre.

Hur F*N ska jag stå ut till min läkare är tillbaka från sin semester. Kan förstås tala med en annan men vill helst inte det för då ska jag dra hela historien för den personen och det orkar jag inte.

Nä bar bita i det sura äpplet och stå ut. Har inget val så. Mne jag kanske ska ta det lite lugnt resten av veckan.

För på lördag ska vi på bio och då måste jag palla sitta i några timmar.

Bäst sköta sej. Om jag kan vill säga. Ingen garanti .

Beror ju på vädret också. Lockar solen är det svårt stanna inne och vila sej i form.

Men jag ska försöka.

För jag ser fram emot gå på bio. Gör det endast högst en gång per år så.

 

Nu ska jag försöka lite Mindfullness och se om den envisa , ilskna smärtan kan släppa sitt grepp lite.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0