Ekorrhjulet !!!!

Ännu en natt med usel sömn. Som om det nu skulle vara nått nytt!

Inget har varit mer långdraget än denna sömnbrist i sommar. Och som sen i sin tur gjort att smärtan nått outhärdliga gränser. Så till vida att jag håller på bli galen.....eller galnare om man så vill.

Är så trött på ha det så här. Att inte kunna ta sej för nått utan att få äta upp det i dar, veckor eller till och med månader .

Aldrig ha nått skoj utan att det slutar med förskräcklig smärta. Och nu då det inte bara tagit ont på det vanliga gamla stället utan flyttat sej uppåt ut i armar och i bröstrygg/ axel. Den smärtan är också tung att bära. Den nervsmärta jag har i benet har ju funnits där så länge att jag knappt minns hur det kändes innan den . Den är min ständiga onda följeslagare .

Och nu då det sen spridit sej över andra delar blir det dubbelt så tungt.

 

Jag misstänker att ju mer ont jag har desto sämre sover jag och ju sämre jag sover desto mer smärta. Vilket sabla ekorrhjul!!!

Runt runt går det och finns ingen väg ut.

 

 
 

Inte som jag nu ser det i alla fall. Får försöka stå ut i två veckor till innan jag får förhoppningsvis kontakt med min läkare och att han då kan hjälpa mej. Om det nu går.

För det är inget skoj det här. Känner mej mer begränsad än nånsin och allt jag vill göra blir en sån utmaning att jag mer och mer låter bli. Vilket liv blir det????

 

Som bara idag då vi tog en tur till pappa för lite kaffe. Bara sitta där en stund och prata lite är ju trevligt men det kostade på. Smärtan sen blev inte kul. Det var svårt som F*N sitta sen. Tur nog går det nästan ligga ner i bilen .

Och sen hade vi rester till middag så jag slapp matlagning .

 

Vila var det sen tänkt men då solen sken och det var dryga 20 grader ute lockade det att ta en runda till. Men denna gång endast en kort. Och jag höll mej till en kort....helt otroligt.

För nu tog även armbågen så ont att det var svårt hålla i sej i rullatorn. Var förstås kryckorna som ställde till det så smärtan i armbågen blev tvärilsk.

Men det gick och det blev en skön stund om än smärtsam. Vad sen ryggen tyckte om det ska vi inte ens kommentera.

 

Nu blir det förstås en till natt med lite sömn kan jag tänka. Ingen bra inställning men tyvärr väl fakta. Kommer inte ur det hjulet det vet jag. Måste få en klubba klubba i skallen så jag slocknar. Nej skämt åsido så menar jag förstås inte det. Men ibland så skulle jag vilja det. För jag är inte pigg . Och har inte varit det på länge.

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0