Bio på dagens schema....

Ja hur nattsömnen varit de sista två nätterna behöver jag knappast nämna. Inte mycket till sömn alltså. I förrgår natt blev det väl runt 3,5 timme ooch i natt knappt 3 timmar. Satt väl uppe till klockan var 3 och vaknade sen strax efter 6 med kramp under foten och i benet. Så då var den natten över.

För somna om det går bara inte. Nån enstaka gång har jag lyckats men det är allt för sällan. För det mesta blir det inget mer den morgonen .

 

Men trots lite sömn och väldig bensmärta har det ändå varit rätt bra sprutt på gammelbenen.

Igår då jag gick själv med vovven så tog det endast 57 minuter ta sej runt rundan på 5 km och det är ett bra tag sen det gick så raskt.

Så sömnbristen till trots och bensmärtan så har det ändå blivit lite mer fart på den gamla gumman.

Kanske är det ändå så att jag sovit lite lite mer än tidigare och då har mer ork. För det är klart 3 -3,5 timme är ju faktiskt mer än bara 2 .

Låter väl inte klokt att sova så lite. Man ska väl ha runt 6-7 timmars nattvila för att det ska kallas bra så dit är det en lång väg ännu.

 

Men jag har en förhoppning att min läkare ska ge mej nått mot både smärtan och sömnlösheten. Nu är det bara drygt en vecka kvar till han är tillbaka och jag hoppas då han kontaktar mej som sköterskan lovade.

För den smärtlindring jag har nu funkar alldeles för dåligt och det är ju däörför jag hamnat i den onda cirkeln med usel nattsömn och mer smärta och ännu sämre nattsömn och ännu mer smärta. Fast i den onda cirkeln som bara går runt och runt.

Måste komma ur den nån gång.

 

 
 

Var på sån god väg i våras då jag kunde gå mer och mer och två långa rundor varje dag. Nu är det precis jag pallar med en runda och sen räcker det och blir över. För gör jag mer blir kroppen sur och smärtan olidlig. Är nog jobbig efter en runda. Men tack och lov kan jag åtminstone ta den för annars hade jag blivit galen. Promenader är det bästa jag vet och det som känns skönt för mej att göra. Under tiden jag går tar det visserligen väldigt ont ibland men den smärtan står man lättare ut med än den som kommer i sängläge.

Så en runda per dag det ska jag bara ha. Inget får stoppa mej där. Visst är det lätt låta bli ibland då smärtan och sen tröttheten är som värst men då pockar hunden på och vill iväg och då blir det av ändå. Och väl ute och på väg så är det bara skönt.

 

I kväll blir det ett biobesök. Vi brukar gå och se kanske en film per år så det är inte ofta. Men nu var det en film vi tyckte båda två skulle vara intressant och se och så var den i en stor salong. För ska jag gå på bio ska det vara i de stora salongerna annars får det vara för då sitter jag hellre hemma och ser.

Vi ska se Snabba Cash Livet delux i kväll. Vi har sett dom två andra så det blir tredje av den trilogin. Få se om den är lika bra.

I alla fall blir det skoj göra nått annat för en kväll och se nått annat än hemmet väggar. Dom ser jag nog av annars om dagarna.

 

Bara nu ryggen inte bråkar av att sitta så länge …..filmen är visst drygt 2 timmar ….Men det ska nog gå även om det blir tufft ta sej upp och uppför trappan sen. Finns förstås en hiss man kan få åka med men jag brukar tjuras och stappla mej upp som alla andra.

Dumt javisst ...men vem har sagt att jag är smart heller. 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0