Lite tur ibland :)

Jag hade i alla fall tur med vädret idag.

 

 

 

 

För nu kommer det regn igen. Vilken tur jag var ute i god tid och kom mej iväg på rundan trots att benen var sega efter två förfärliga dagar med nervsmärta som näst intill däckat mej

När det är lågtryck är det allt annat än roligt. Och då inte bara för regnet utan för smärtan.....vädersmärtan.

 

Men i morse gick det som en dans ändå. Benen som var sega och trötta gick att få fart på.

Gick faktiskt på exakt 60 minuter och det är länge sedan. Så då får jag vara nöjd.

Måste var solen som gjorde det. Eller nått :)

 

Men det tog några 100 meter innan benen var med på noterna. Fick gå små steg först innan jag vågade ta lite större. Var tvungen känna att benen håller trots att det nyper i rumpen.

Sen gick det av bara farten. Fast fart och fart.....en gammal gubbe i minst 70-75 års åldern kom promenerande med en sån fart att han svischade förbi mej och försvann. Och han sprang inte utan gick.

Tänk att för ett antal år sedan var det jag. Då var det jag som svischade förbi alla . Men det var då det. Nu får jag vara glad att jag tar mej runt utan missöden och ändå med en relativt snabb takt. I alla fall snabb för att vara jag.

 

Tyvärr så kom ju regnet igen och med den smärtan. Mitt ben gillar verkligen inte regn. Ska börja kalla det för ”regnben”.

Vädersmärtan den är mer ilsken än den vanliga nervsmärtan. Den är så intensiv att man inte vet om man ska ligga, sitta eller stå.

Inget känns egentligen bra. Tennisboll i ryggslutet är det enda oim lättar lite och att hissa benet i taket. Måste nog fixa en takkrok ändå. Får försöka övertala maken att det vore en bra ide .

 

Då smärtan är som värst önskar jag att benet inte fanns där. Att men kunde kapa av det och på så sätt slippa smärtan. Men då skulle man förstås få fantomensmärta istället.

 

 

Fast idag då jag ändå fått mej lite sol och promenad så är det ändå lite lite bättre.

För rundan var så härlig och man fick lite vår i lungorna och lite energi orka med vardagen.

 

Nu , just nu är det väl inte lika bra som i morse men inte lika illa som igår så det får jag väl vara nöjd med. Man får nöja sej med det lilla ibland .

 

Igår fick jag mina box som jag beställt från Canal Digital då min gamla bara strulat.

Jag ser rätt mycket på Tv och spelar in program där jag vill slippa reklamen så jag behöver en fungerande box för att inte bli galen.

Mitt förströelse består mycket i att titta på TV och leka med datorn.

Då man inte har mycket annat så är det för mej en viktig grej att ha fungerande TV.

Så nu hoppas jag den här boxen funkar bättre och jag slipper bli arg och sur då den inte gör som jag vill.

Enligt Canal Digital ska den här boxen vara bättre och stabilare. Återstår att se. Om inte kommer dom att få ett ilsket samtal . För boxen var inte gratis precis . 1990 kr kostade den .

 

Vi hade planer på att klippa ner Tessan i morgon eller lördag då hon blir så otroligt smutsig varje dag vi varit på rundan. Är mycket grus och smuts ännu på vägarna och hennes päls eller hår som det egentligen är drar åt sej allt som ett kardborreband.

Gissa bara hur det känns i sängen sen. Som att sova på sandpapper. Därför ska hon bli kortklippt och det är ett måste. Ryggen får väl bli sur men det måste göras. Kan inte vänta längre nu. Ryggen bråkar ju ändå hur länge jag än väntar.

 

Men jag tycker om att klippa och fixa med hunden så det får gå ändå. Jag ska ju göra det jag gillar och inte låta smärtan vinna. Så bara bita i det sura äpplet. Kan ju inte bli värre än jag redan har ….Eller?

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0