En bättre dag....

Idag var det första gången på länge det inte kändes motigt ge sej ut. Benen kändes pigga och jag kände mej för en gångs skull helt utvilad. Tror jag det då jag sovit i hör och häpna 6 timmar i sträck. Något av ett rekord .

Låter väl inte så häftigt men för mej som annars sover runt 3 – 4 timmar gjorde det stor skillnad. Och att sen benet inte högg och hade sej under promenaden var förstås ett plus.

Går fortfarande rätt sakta men utan felsteg och utan nosa backen är det helt enligt planen. Om det nu finns en sån....inte vet jag.

Solen skiner ännu från en relativt klar himmel så det gör det extra skönt komma ut. Vilket väder vi haft nu i flera veckor. Rent otroligt. Undra när bakslaget...i vädret denna gång ….kommer.

Jag har själv haft nog av bakslag för ett tag....det räcker och blir över.

 

 

Eftersom jag hade energi så tag jag mej för att göra lite köttfärslimpa till middag. Hade planer på köttbullar men har ont i armen efter all kryckgång sista tiden så det fick bli en nödlösning med limpa istället. Gott det med men köttbullar är bäst.

 

Kryckorna gör min högra axel sur och armbåge. Blir väl så att jag stödjer mer på höger arm då höger ben är det svagare. Alltid nått som kommer nytt av eländet. Är det inte fotknöl så är det knä eller axlar. Allt bara för min eländiga rygg .
Nå inget göra bara ta det som det är och göra det bästa .

 

Hade även haft lust med baka bullar då jag vet att pappa skulle behöva lite såna. Men då jag haft så ont i rygg och allt annat blev det inte av i veckan heller.

Däremot tog jag och svängde ihop en långpannekaka . En citronkaka fast i långpannan. Tänkte att ugnen var redan varm efter köttfärsen så det blev slå två flugor i en smäll eller nått.

Citronkaka blir alltid gott då den blir både saftig och frisk.

Så jag får väl ge en del av den till gamle far så vi slipper fika köpta pågens citronmuffins hos honom om söndag.

 

Bullar får det bli en annan gång. Då armen inte tar lika ont. Brukar lägga sej om jag ger sjutton gå så mycket med kryckorna utan tar rullatorn istället. Men det är alltid lättast ta kryckorna då vi t.ex. ska handla och slipper böka in rullen i bilen. Henrik knorrar alltid även om han tar den med om jag vill. Vill inte vara till besvär så jag brukar nöja mej med kryckor och visst det får jag känna av sen.

Men det går över om jag ger tusan i dom nån dag och försöker slappna av i axeln som vill på dras upp.

 

 

 

Nu är det snart helg igen vilket inte spelar nån roll för mina dagar. För mej är alla dagar lika. Men för maken som jobbar är det helg och på måndag börjar han ny skiftform igen. Nu 4-skift.

Han tog ledigt denna vecka just för att ställa om sej så det inte skulle bli så tufft med svängningarna i början. Man har svårt hålla koll hur han ska jobba då dom byter skift hela tiden.

Inte för att det är jag som behöver hålla koll men då man inte har egna tider kolla så kollar man andras.....så säger dottern som jag också frågar hela tiden när hon börjar och slutar på LTU.

Tror hon tycker jag är lite tjatig ibland. : )

 

Helgen blir lugn och stillsam inget spännande planerat. Ingen ispromenad i alla fall. Det har maken satt stopp för efter förra helgens brak.

Så det blir morgonrundor på gamla vanliga rundan även om det är lite tråkigt ibland. Men vi brukar gå motsatt håll mellan varven för att få variation fast då blir vovven fundersam . Hon vill ha sin runda på rätt sätt åt rätt håll.

Hoppas bara det torkar upp snart så dom sopar undan gruset. Hunden blir helt svart och tassar och ben och blir tvungen in duschen varje dag.

Tur nån annan kan göra det för den biten får inte jag göra. Är förbjuden det av make och dotter då det alltid slutar illa om jag sätter mej och gör det. Har ett antal ggr hamnat i backen då jag skulle upp efteråt från lågt sittande läge. Så om ingen råkar vara hemma får hon sanda ner till dom kommer hem. Är ju ändå inte jag som städar : )

 

Nu blir det hockey igen och då man kan se det på TV blir det hålla lite koll även om jag inte är så intresserad.

Heja Lule får man väl ändå säga.  

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0