Bara inse fakta :(

Bara ge sej.....fakta som inte går att bortse från. :(( skit också.

Ja vad menar jag då.....jo benspark förstås.

Funkar inte . Inte oväntat med tanke på förra gången men jag gav det en chans till.

I fredags och igår. Med samma resultat. Smärtan i ryggen och i rumpan blir rent olidlig. Går inte sitta , ligga eller stå. Tar så dj***la ont.

Fy så besviken jag blir.

Igår kväll fick jag palla upp benet så högt det bara gick för att smärtan skulle lätta något. Funkade lite men det blev till att ta till det starkaste jag har för att överhuvudtaget kunna slappna av.

Skulle behövt en krok i taket så jag kunde hänga upp benet på. Ja alltså hänga foten i nån sorts anordning och hissa upp benet i luften. Känns minst och jag håller upp benet rakt upp då jag ligger ner.

Natten sen , den ska vi inte tala om. Blev ingen sömn förrän efter kl. 6 låg och försökte hitta ett bra läge i 5-6 timmar utan att lyckas. Så efter att ha varit upp vid 5 halv 6 -tiden så tog jag en till starking för att till slut få lite sömn.

Den som inte haft nervsmärta nån gång kan nog inte föreställa sej hur ont det tar.

Låg även på en hård tennisboll mellan varven för att få smärtan släppa i benet.

 

Så nu ger jag mej . Knäet får finna sej i att den träning som gäller blir under promenderna. Inget annat. För då äventyrar jag rundorna och det går inte. För just mina dagliga rundor behöver jag för ryggen och då får inte lite benspark förstöra det.

Alternativ finns inte.
Hade en liten förhoppning om att jag skulle kunna göra lite knäövningar men den förhoppningen grusades direkt.

Inget konstigt egentligen. Allt jag hittills försökt med vad gäller träning för rygg eller som nu knä fäller mej som en fura.

Och med tanke på hur mycket smärta jag har ”normalt” kan jag inte göra det än värre.

 

Tur nog hann det inte bli så illa som förra gången jag testade bensparken. Då blev rtyggen så sur att den fällde mej några gånger och slet i ryggen varje gång.

 

Känner att det nyper rätt bra i rumpan och ryggslut även nu men inte ännu så den släpper benet. Var lite försiktig i dag på rundan då jag kände nypet.

 

Nåväl jag får nöja mej med att försöka undvika bakåtlut av knäet så det inte förvärrar den skada som redan finns där. Och gå med knäskyddet jag fått för att undvika just det. Då kanske det kan läka ändå.

Tar i alla fall mindre ont i knät då jag har knäskyddet på.

Blir stadigare som med ryggkorsetten.

 

Man får vara nöjd med det och som sjukgymnasten sa är det inte nån ide göra sånt som gör smärtan värre i ryggen. För man bygger inga muskler då man har smärta.

 

Idag är det ju måndag och alla har åkt iväg till skola och jobb. Utom jag förstås som inte har nått åka till.

Brukar ibland tycka att det känns orättvist. Varför ska jag ligga här.

Sen då andra gnäller för att dom måste iväg till arbete så brukar jag tänka att jag hade mer än gärna farit till ett arbete.

Att vara ledig är en sak och vara påtvingad ledig ( om man nu kan kalla det ledig ) och inte kunna annat är en helt annan sak. Jag skulle nog göra vad som helst för att byta med dom som gnäller om att det är trist åka och jobba. Fast jag tror ingen skulle vilja byta med mej.

 

 

Så nu blev det en gnällig stund igen. I min ensamhet här hemma är det lätt att få utlopp för sin besvikelse och frustration. Ingen hör och ingen ser. Och ingen behöver det heller. För att skriva är min ventil. Då lastar jag det inte på nån och ingen behöver känna sej anklagad.

Känns alltid lite lättare då jag fått ur mej det.

Så nu ser vi framåt igen och börjar på ny kula i morgon.

 

I morgon är en annan dag
















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0