Taxtrim och fredagsmys!!

Äntligen fredag kan man väl säga. Alla blir ledig och jag får hjälp med hundarna.

Vi har ju två stycken nu i några dagar då det är älgjakttider. Ruff är här till dess dom jagat klart ute på ön. Men han är snäll om än lite skällig ibland.

Han har hittat sin plats och myser i fåtöljen om nätterna. Sover riktigt snällt. Fann sej till rätta väldigt snabbt denna gång . Han börjar väl bli gammal och ids inte bråka .

 

Igår tog jag och Henrik itu med trimningen som vi brukar göra vid den här tiden. Han var väldigt lurvig och lockig i pälsen. Luktade också rätt mycket ”hund” och det ville vi ha bort då både jag och Henrik känner av det. Jag är ju allergisk sen jag var liten men Henrik har börjat känna av det nu de senaste åren. Tur det finns allergitablett.

 

Henrik höll honom stilla på trimbordet och jag rakade honom. Vi kör med Tessans klippmaskin på honom för rycka tar allt för lång tid och då hinner han inte bli sur på oss. Gick otroligt bra den här gången. Han stod still hela tiden så det var smidigt. Vi var klar inom en timme och det var rekord.

När sen Veronica kom hem tog hon och badade honom. Inget han gillar men det går ändå. Nu går det bättre för oss ”allergiker” då han inte fäller så mycket då den gamla pälsen är väck.

Fin blev han. Och Ruff blev som vanligt överlycklig då vi var klar. Han får lite ”tokryck” just då man är färdig och springer runt och skäller och hoppar av glädje för att det jobbiga är över. Som den hund han är så har han snart glömt bort att vi gjort jobbiga saker med honom och han är glad igen.

 

Egentligen är det nog Tessan som surar mest då han är här. Hon gillar inte konkurrensen men det går och dom är inte i vägen för varann. Tessan i ett rum och han i ett annat.

 

Enda jobbiga är då jag är ensam med båda hundarna och Ruff ska ut. Han är för stark för mej så dom andra brukar ta ut honom innan dom åker till jobb och skola så han ska klara sej ett tag. Oftast räcker det med det och jag brukar bara behöva ta ut honom en gång. Han är ju en gammal hund som klarar sej länge. Fina gamla Ruffen.

Tur jag har rullatorn för annars hade han dragit omkull mej. Har t.om fått honom gå på rampen , nått han först vägrade. Han har gett med sej och går med mej där då jag är själv.

 

Idag så ska Andreas komma hit och bjuda oss på middag. Han skulle göra det som en försenad födelsedagspresent till mej och Henrik. Det blir trevligt och spännande se vad som bjuds.

Det blir fredagsmys det. Vi fick välja mellan att gå ut och äta eller att han skulle komma hit . Vi valde att äta hemma då det är mysigast. Så nu väntar vi spänt på att se vad vi får för mat.

 

 

Igår var det nog värsta dagen sen jag drog min tand. Det skulle ju bli så hade tandläkaren varnat för.

Hon sa ju att det i tre dagar skulle bli värre och värre innan det sen skulle börja klinga av.

Som om jag inte haft nog ont i tanden hela sommaren och nu ännu värre då tanden är borta. Sjukt men det blev precis som hon sagt. Värre och värre för var dag. Nu hoppas jag kulmen är nådd och att det vänder. Igår kväll satt jag med en isbit mot kunden för att avleda smärtan.

Även om jag är van vid smärta och tål rätt mycket smärta så är det skit-jobbigt ha ont i munnen. Och ingen smärtstillande hjälpte. Men lite bättre är det idag så nu får jag hoppas det går åt rätt håll.

 

Blir ingen morgonrunda idag då jag inte kan gå med båda hundarna själv. Får vänta till dess Henrik vaknat ( han har jobbat natt) så kan vi ta varsin hund. Om dom hade varit sams hade det gått att gå själv men det är Tessan som inte vill ha Ruff med och inte tvärtom. Min lilla ego vovve.

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0