Tandläkarebedövning....YEAH !!!!

Tandläkarbedövning ….. YES så skönt. !!!!!

Blev färdig idag med rotfyllningen av andra tanden. Har lite infektion i tandköttet och gommen sen utdragningen förra veckan men slapp penicillin ( som jag för övrigt inte tål ) utan fick nått bakteriedödande att skölja munnen med morgon och kväll i en vecka.

Då trodde hon infektionen skulle ge med sej. Den var ju ytlig men jag hade svullna lymfkörtlar och det var därför jag har så ont.

Då jag fick bedövning så var det så OTROLIGT skönt. All smärta i munnen försvann så nu slipper jag åtminstone ha ont närmsta timmen. Pust.

Brukar egentligen tycka bedövningen är jobbig då den sitter i så länge. Men idag var det rena lättnaden då jag kände hur smärtan försvann. Den lär ju komma tillbaka men för stunden slipper jag den.

Sen är det bara hoppas infektionen ger med sej med munsköljet jag fick. Får verkligen hoppas det. Är så evinnerligt less på ha ont i munnen nu. I 10v har jag ju haft det så nu får det banne mej vara nog!!!

 

 

Middag idag blir nog ytterligare en dag med flytande då jag inte kan tugga så bra just nu. Igår var lika dant men dom andra får ”riktig” mat. Tänkte om jag ger sjutton i att tugga så mycket kanske det ger med sej fortare.
Men det är trist laga mat då man inte själv kan äta. Igår fick dom äta rester och jag varma koppen- soppa.

Kunde äta tidigare men nu går det inte tugga så det blir ”tuggvila” nån dag.

Till helgen hoppas jag det har vänt. För nu får det banne mej var slut på eländet. Sa just åt tandläkaren att jag inte ville träffa henne mer nu. Hon skrattade och sa att det hoppades hon med och att det skulle hålla sej nu till jag har återbesök om ett år.

Men den som lever får se.

Nån gång måste väl min otur vända. ELLER ???????

 

Trist väder idag med så få se om jag kan komma mej ut på en runda med vovvarna. Vill inte ha två blöta hundar så jag väntar nog ett tag och ser om det slutar regna först. Dom lär bli smutsiga ändå.

Men jag är så trött på att bara ligga här så om det bara slutar regna så tar jag mej nog ut.

 

 Nu börjar också bedövningen avta så då behöver jag distraheras. Prommis får det bli.... man är ju inte gjord av socker precis !!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0