Stormig fredag !!

Idag vaknade jag tidigt trots att jag somnat sent. Blev väl inte mycket till sömn då både benet och munnen värkte plus att jag blivit förkyld och kunde knappt andas så det blev nässpray och smärtstillande som förrätt.

Försökte sen somna om då klockan bara var 04,15 men det gick dåligt.

Så redan klockan 8 gick jag iväg med hundarna på promenaden.

Tänkte att då kanske jag hinner innan regnet dom hotat med. Stormigt värre var det och då menar jag vinden inte hundarna.

Dom går så snällt nu och Ruff har fattat att det är jag som bestämmer om han får vattna gräset eller stolpen. Han är ju hanne och tror man måste markera varje stolpe eller tuva var och varannan meter. Men jag håller mej lite i mitten på vägen eller gångstigen där det går så då kan han inte stanna .

Måste göra så då han är ett 10 kilo starkt muskelpaket som blir blytung om han inte vill gå.

Men som sagt , jag är en envis fd Öströmare som man inte vinner så lätt över.

Vi kan t.o.m möta andra hundar nu utan att det blir ett herrans liv. Dom går båda bara snällt förbi tätt intill rullatorn.

Det är jag nöjd med annars hade jag inte kunnat få mina rundor som jag så väl behöver.

Det var en chansning att försöka som gick hem. Ruff är trots att han är en envis tax rätt lättlärd och det är ju bra.

Så vi har haft fina promenader och dom båda går fint bredvid mej och min rullator.

   

Munnen bråkar fortfarande men nu håller ändå hålet där tanden suttit på att växa igen så nu fastnar det inte lika mycket i det. Och då behöver jag inte gräva där och peta så det blir irriterat och rött.

Kör ännu med munsköljet morgon och kväll men vet inte om det hjälper så mycket. Ska göra det idag och i morgon men sen får det räcka. Vill ju inte få svamp i munnen heller. Med min tur eller otur kan man nog räkna med att det kan hända. Så bäst sluta i tid. H Tandläkaren sa ju en vecka högst men jag tror 4 dagar får räcka.

 

 

Är båtvakt i natt och Veronica har lovat ta den som hon gjorde åt pappa. Men den här gången anmäler jag inte ersättare då det blev total strul förra gången. Fick då mail i efterhand att hon inte var godkänd som vakt åt pappa trots att det klart och tydligt står att annan familjemedlem får ersätta det som ska vakta. Och om inte Veronica räknas som familjemedlem åt så vet jag inte vad.

Nåja sista ordet i den tvisten är knappast sagt . Pappa blir nog förbannad om dom bråkar med honom om det. Han som är byns näst äldsta och som varit hamnmedlem i alla år.

 

 

Helgen annars blir lugn . Henrik är ju ledig och sen blir det em och sen natt .Sen byter dom skiftform veckan därpå till 5-skift så då åker han på en nattvecka till och sen blir det jobba helger igen. Långa såna. Tolvtimmars-pass 06-18 eller 18-06.

Blir nog tufft i början då han sluppit helger rätt länge nu. Och jobba tolv timmar är ingen höjdare heller så jag är lite rädd för att det kan bli lite slitigt för honom. Han är ju trots allt ingen 25-åring mer.

Nåväl det är bara bita i det sura äpplet och hoppas det går bra ändå. Blir väl en inkörningsperiod innan det faller på plats och man lär sej ställa om. Blir trots allt lite mer ledigt än med treskift och aldrig mer än 4 dagar i streck.

Det löser sej säkert bara han tar det lugnt och tänker på hälsan.

Inget jobb är värt sätta den på spel.

 

 


 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0