Regn och ont i munnen =(

Regn ute och regn inne ….=((

Ja just nu känns det så. Har så ont i munnen där tanden satt. Har ju gått en vecka nu sen tanden drogs ut men ont är det ännu. Verkar inte ge med sej.

 

Trodde jag skulle slippa värk då tanden som sprack och blev inflammerad togs bort men icke.

Fats jag var ju förvarnad. Tandläkaren som drog ut den sa att det kunde ta ont i två veckor så i så fall är det en vecka kvar. Och med min tur säkert ännu längre.

Ska in till tandläkaren i morgon för att göra färdigt den andra rotfyllningen så få se vad dom säger. Kanske jag måste få nått för inflammationen. Är ju inte säkert att det går att göra färdigt då det är så irriterat . Men jag hoppas det. För jag är rätt less springa till tandläkaren nu.

Det blir 8.de gången nu.

Måste väl ta slut nån gång.

 

 

Igår var jag ensam med vovvarna ( Tessan 0ch Ruff ) så jag funderade hur jag skulle göra med promenaden. Först tänkte jag att jag tar en i taget. Men då blev dom bråkiga om vem som skulle få gå med först så jag bestämde mej för att testa ta båda på en gång.

Gick lite vilt till i början då Ruff var lite rädd för rullatorn och Tessna inte ville ha honom bredvid sej. Men jag envisades och till slut vann jag.

Fick båda att gå snällt bredvid rullatorn på vänster sida. Ruff lite framför och Tessan lite längre bak vid mina ben. Gick faktiskt otroligt bra .

Jag gick en bit in på stigen så inte Ruff skulle stanna hela tiden för att pinka. Jag som är van vid en tik blir galen på det där småpinkade som hannar gör.

Han blev  frustrerad med till slut insåg han att jag är envisare än han.

 

 

 

Väl hemma så låg båda två sen lugnt och stilla och gjorde inte mycket väsen av sej. Ruff i fåtöljen i lilla rummet och Tessan vid mina fötter som vanligt. Märktes knappt att det var två hundar förrän dom andra dök upp här hemma.

Ruff är ju van vid att vara med endast en person så då man är ensam hemma är han lugnast och trivs bäst. Men i det stora hela är han väldigt lugn och snäll. Nog bästa gången hittills under alla år vi haft honom. Skönt. Är nog för att han börjar bli gammal och inte ids strula.

 

Idag då struntade vi i att ta en promenad då det regnar och blåser. Varken Tessan eller Ruff har nån större lust gå ut heller i det ruggiga vädret. Så idag tar vi en vilodag och bara slappar.

 

 

 

 

Jag jobbar på med mina bilder som jag påbörjat. Scanningen tar tid och sen att redigera bilderna ännu längre. Jag gör så att jag först scannar in en massa negativ och sen gör jag redigeringen . Igår scannade jag in 157 bilder !!! Håller nu på att fixa till dom och det är rätt skoj. Använder Photoshop för att redigera. Kul men inte alltid helt lätt. Färgerna och skärpan är inte alltid det bästa. Men det blir ändå hyfsat bra. Vi hade ju ingen särskilt lyxig kamera på den tiden men bilderna är ändå rätt fina. Jag blir i alla fall nöjd med dom flesta bilderna. Vissa går inte göra nått åt så dom struntar jag i.

Har nu scannat in nästan 400 bilder !!! Och än finns det massor kvar.

 

   

 

Och inte har jag nån ordning på negativen heller. Blandat och oreda kan man nog kalla det. Igår så var det negativ från 1983-1988 blandat i samma förpackning. Nåja gör väl inget då jag ändå ska scanna in alla jag kan. Men det hade varit lättare sortera om dom varit i åldersindelning. Men man kan ju inte få allt. Och det är ju jag själv som satt dom i sån oordning så jag kan inte skylla på nån annan.

Idag blir det nog bara fixa till bilderna som jag scannat in så det blir klart.

Tar så lång tid men jag hoppas bli klar idag eller i morgon. Sen är det bara fortsätta med resten av negativen. Undra hur många hundra det är kvar. ???

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0