Måndag...förkylt och regn =(

Förkylning har riktigt slagit klorna i mej nu. Hes , hosta , snuva och lite feber på det. Kan det bli sämre. Nu då jag äntligen börjar bli bättre i min munvärk efter två veckors pina sen utdragningen av tanden. Inget slut på eländet.

Får väl skylla på att kroppen är slut efter hundpassandet och att det nu slog till då jag slappnat av . Brukar ju bli så. Började egentligen redan fredag med nästäppa och snuva men nu har det blivit än värre och jag har tappat rösten. På gott och ont kanske dom skulle säga här hemma =)

Hade feber i morse med värk i ryggen och frossa. Känns lite mindre nu men inte helt okej.

Sen att regnat öser ner ute gör ju inte att humöret är på topp precis.

Sen ringde Viggo och berättade en sorglig nyhet. Hans morfars hund Vimla hade fått åka till hundhimlen. Hon hade cancer. Så tråkigt. Jag lider med honom . En hund är ens bästa vän och det är aldrig lätt att ta beslut om att ta bort dom...sjuk eller inte.

Han är ju liksom jag sjuk och är hemma hela dagarna så hon har betytt jättemycket för honom .

Jag lider med honom och vet hur det känns. Ens bästa vän är borta. Kanske dom skaffar en ny men inte säkert. Blir ändå aldrig samma hund. Man kan aldrig ersätta en med en annan men man kan få en nystart med en ny och alert kompis . Fast jag tror nog dom avvaktar ett tag och ger sej tid att sörja sin lurvig vän.

Vila i frid Vilma ♥

 

Då Henrik jobbar eftermiddag idag och Veronica är på universitetet hela eftermiddagen så är det bara jag och Tessan hemma. Tyst då vi haft Ruff så länge. Och stillsamt.

Inga strider om vem som ska ut först eller så.

 

Sen är det skönt också att slippa kliva över skivorna som vi haft för dörröppningen in till sovrummet. Mitt ben började protestera och jag till och med snubblar på tröskeln nu. Så tungt är benet efter två veckors klivande.

 

Ryggen är också rätt sur och nu då jag ändå blev förkyld får jag väl passa på vila upp mej . Ingen promenad idag . Orkade bara inte. Vet att det kommer bli bättre i ryggen utan rundan men jag ska ut på den så fort det bara går. Kan inte ge upp det jag påbörjat. Har nog med muskeltapp som det är.

Behöver få tillbaka lite muskelpaket runt mage och rygg och det enda sätt jag kan träna det är genom mina promenader då jag försöker hålla ryggen så rak som möjligt och mellan varven dra in magen. Det lärde jag mej hos sjukgymnasten då inget annat funkar. Men så mycket muskler har jag nog inte fått tillbaka men jag kämpar på i uppförsbacken. Skam den som ger sej.

 

Men som sagt i veckan blir det stiltje och försöka bli av med förkylningen. Och sen börjar vi om. Kanske inte på ruta ett igen , kanske på nr 2 =)

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0