Måndag ... kyligt men härligt!

Måndag och ny vecka med nya utmaningar ….eller??

Kyligt idag...+0,2 grader kl. 06.25.... nu är hösten här.

Bara klä sej ordentligt så är det inte så farligt. Kan t.o.m vara riktigt skönt ute .

 

Efter helgens , eller kanske lördagens smärtsamma tillvaro så fick jag en armbåge ….bokstavligt talat...i ryggen som fick min kramp i ryggen att dämpas något.

Henrik masserade med sin armbåge och det tog ont....så in i he***te ont. Men efter den mangligen så kändes det genast lite rörligare. Krampen minskade och smärtan med den.

Det var inte skönt men massage som ska fungera är inte skönt. Inte förrän efteråt. Och det är sån massage som fungerar mot muskelkramp. Fick även lite massage söndag och det känns bättre för var dag.

Vi tog en runda igår em och det gick utan problem bara jag inte tar får stora steg så. Så massagen kanske funkar ändå =).

 

Igår blev det en tur ut till pappa som fyllde 83 år i lördags. Veronica och Henrik hade gjort en smörgåstårta. Både Richard och Andreas och Sara kom också dit. Viggo och Molly förstås vilket gör pappa riktigt glad. Sen både brorsan och syrran med makar . Så det blev fullt hus.

Och så två hundar som skällde och visade att dom också var där.

Var trevligt och tror pappa uppskattade uppvaktningen.

 

I helgen så har vi ….eller rättare sagt Veronica ….bytt gardiner i två rum. Nya gardiner också. I vardagsrummet blev det plommonfärgade gardiner och i sovrummet lila. Nu vänatr köket och lilla TV-rummet och där blir det inga ”nya” i år. Har dom jag gillar där och i köket har jag inte hittat nått som jag var sugen på så där får dom gardiner jag haft i två år duga.

Tycker om att ha nya gardiner då det känns roligt att få nytt i fönstren då man som jag går hemma hela dagarna och ser dom.

 

Förr ...då jag jobbade och var mer alert så hände det att jag sydde nya gardiner varje år. Nu då jag inte klarar av sitta och sy blir det inte lika ofta.

Har visserligen Sara , Andreas sambo, som kan hjälpa mej sy om jag vill. Så det känns bra men i år har jag inte hittat nått jag fallit för just till köket så det får bli dom gamla.

Dom jag har nu duger också som julgardiner och det är bra för då behöver vi inte byta till jul. När man inte kan göra sånt själv så är det lite jobbigt be om det hela tiden.

Blir ju Veronica som gör det åt mej och i och för sej klagar hon inte. Men det känns ändå jobbigt att hela tiden be om hjälp. Hon gör ändå så mycket åt mej.

 

Hon ska i alla fall få putsa resten av fönstren och det vet jag att hon gör utan tjat. Fast jag kan inte neka till att jag ibland känner mej som en gammal tjat-kärring. Som vill ha saker gjorda och gjorde på mitt sätt.

Borde vara van vid be om hjälp men jag tror aldrig det blir lätt. Kommer nog alltid kännas som jobbigt även om jag haft det så här i snart 11 år.

 

Idag måndag känns det riktigt bra faktiskt. Nu ska jag inte säga för mycket för då får jag nog äta upp det men rörligare är jag och jag tog min promenad som vanligt.

Under promenaden idag träffade jag två positiva glad människor som ger en positiv energi och jag kände mej så glad och nöjd efteråt.

Anita som jag träffade är en sån som ger mej mycket att tänka på i rätt riktning då hon vet precis hur det kan kännas. Jag får alltid energi då vi pratat och allt känns mycket lättare igen.

 

 

 
 
 

Positiva tankar som jag ju lärt mej själv redan i våras är nått som kommit i skymundan, då allt hopats sej i sommar. Så nu ska jag försöka komma i fas igen så kanske sjukdomar och elände lämnar mej ifred ett tag. Kroppen och knoppen behöver en frist att läka så man kommer framåt till det jag var på väg i våras. Svackor kan man ju alltid få men nu får det räcka. Svackan har varit så länge nu.  

 

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0