Grodögon ... fredagsmys....30år♥♥

Aldrig får man vara riktigt glad....igen. Tro inte att jag känner mej utvald eller så. Men det verkar som all världens baciller och virus hittar mej . Nu är det röda ögon som gäller. Ser ut som en rödögd trädgroda =) Ja när jag sökte på just röda ögon så var det vad som dök upp. Så det är alltså det jag är =)

 

Har inte särskilt ont i ögonen men det svider lite så jag tog antihistamin tablett och då dämpades klådan. Dock inte rödögdheten. Ser ut som jag inte sovit eller att jag supit i en vecka eller nått liknande. Tror det har med förkylningen att göra då jag förra veckan drogs med en sån ...för vilken gång i ordningen vet jag inte.....

Igår blev det ingen runda då regnet vräkte ner så idag steg jag upp och skyndade mej iväg innan det kom regn. Det blåste rätt kyligt så ögonen rann som på en gammal tant. Kanske jag fått kärringögon som dom sa till dottern då hon var i 10-12 års åldern och hade rinnande ögon. Kul höra att man har gammaltant-syndrom då man är i den åldern. Jag är ju snart i den åldern så det kanske inte är mer än rätt....elller?

Fast lite mindre röd tycker jag nog att jag är idag så kanske, kanske jag är på rätt spår.

 

 

Glasögonen blev i alla fall snabbt fixade så igår em fick vi hämta dom. Tur nog kom jag ihåg fråga vilka kuddar dom satt som nässtöd för jag vill ha dom mjuka och inte standard som är för hårda för min lilla näsa. Och då fick hon byta till det innan jag tog dom så då slapp jag åka tillbaka för att byta. Eftersom glasögonen är så nya så gick det här på garantin men det är trist att så dyra glasögon ska gå sönder bara så där. Nu hoppas jag det var en engångshändelse så dom håller till dess det är dags för nya igen.

 

Fredag idag och då blir det fredagsmys. Veronica ska göra Flygande Jakob till middag och sen har vi glass till efterätt ( Vienetta) . Vi får passa på för snart börjar Henrik jobba 5-skift och då blir det abndra bullar som gäller. Han kommer jobba helger med 12 timmarsskift , antingen från 06,00-18,00 eller från 18,00-06,00.

Han har ju jobbat helg förr men inte natthelg så det är nytt.

Sen 5-skift är ju också nytt och det blir visserligen fler lediga vardagar i och med helgskift men det blir ibland tuff vecka med endast en ledigdag på 7 dagar.

Hoppas bara han pallar med den omställningen i skiftbyte . Han är ju ingen ungdom mer så jag hoppas det funkar. Han tror då själv att det blir bättre än det 3-skift dom har nu. Vi får väl se .

 

Sen har jag ju börjat lite med planering av vår weekendresa i november. Vill ha klart redan innan vilka bussar vi ska ta och sånt. Vill ha lite kontroll så man inte irrar runt som en yr höna. Jag som är så dålig på hitta vill ha det så för då går det lättare. Och Henrik tycker inte om leta och gissa vilken buss som går hit eller dit så det blir mitt jobb fixa det. Så det håller jag på med nu. Och sen titta lite på vad vi ska göra förutom se Ledin på cirkus.

 

Jag ser verkligen fram emot få åka iväg. Ska bli skönt komma hemifrån en stund och se nått annat om än för nån dag. Sen att vi firar 30 år som gifta är ju inte helt fel heller.

Vem trodde det skulle bli så då vi såg varann första gången på Kungsgatan i Luleå i november 1979.

Då tittade vi mest på varann och pratade lite och det dröjde till i början av januari 1980 innan vi blev ett par. Och nu är vi både gifta , har tre barn och två barnbarn. Vad det känns som om det är länge. Och ändå som igår. 

Vart har åren flygit iväg?

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0