Förbannade hosta =((

Vilken natt....var tvungen sitta uppe sen kl 3 i natt då jag hostade och hostade. Så fort jag la mej ner kom en ny attack. Jag har så ont i hela kroppen....ont i bröstet och bakom skuldrorna. Rena träningsvärken efter allt hostande. Det är en sån där envis rethosta som inget biter på.

Och maken var ju tvungen få sin sömn så jag steg upp och satt i soffan hela natten och tittade på TV.

Blev väl ca 1,5-2 h sömn.

Så nu är jag sliten.

 

Jag börjar känna mej utvald av alla baciller och virus. Alla hittar dom just mej. Och denna gång kan jag nog inte skylla på barnbarnen även om deras hela familj också är sjuka. Jag blev ju sjuk nästan en vecka efter jag träffat dom så det kommer nog från nån annan denna gång. Om nu inte inkubationstiden var så här lång vill säga.

Men jag börjar bli trött på allt nu.

Är det inte halsen så är det tänderna och sen blir det hosta. Som om jag inte har nog med mitt övriga bekymmer.

Men än en gång kan jag väl säga att ben och rygg tar mindre ont då andra krämpor gör sej påmind. Enda glädjen i det hela om man nu kan kalla det för det.

 

Munnen har äntligen slutat värka men det blöder ännu rätt lätt om jag råkar tugga på den sidan. Hålt där tanden suttit har slutit sej men tandköttet är ännu skört. Men det har blivit bättre men jag får än hålla mej till mjukt bröd som inte är så vasst.

 

 

Jag hade tänkt ge mej ut idag också men insåg att det inte var helt smart. Måste nog ge kroppen en chans till återhämtning först för i natt var nog värsta natten hittills. Borde nog tagit det lite lugnt med promenaden igår då jag ju kände att det var super tungt. Men envis som jag är så gick jag och natten visade att det var för tidigt.

Så idag blir det vila och kanske fredag är en lämplig dag att testa igen.

För jag blir tokig om jag måste stanna inne mer än så.

Jag var ju så flitig då jag hade två hundar och då gick det . Men infektionen kom två dagar efter Ruff åkt hem. Var väl lite sliten efter att ha haft honom i 12 dagar så kroppen protesterade .

Man blir ju mer mottaglig då.

 

Men nu ska jag som en vän♥ så snällt påpekade....fokusera på att bli frisk. Och hon har helt rätt.

Positiva tankar och se framåt. Med lite sömn och hostdämpande tabletter samt låta kroppen få en chans till återhämtning så borde jag vara på banan igen. Låta det ta den tid det behöver så att jag inte får bakslag.

 

Inte riktigt min grej lyssna till kroppen. Jag har en förmåga försöka skynda på allt.

Om jag frågar familjen så skulle dom nog säga att jag är bra på tala om för andra vad som är rätt och att man ska lyssna på kroppen. Man att jag inte följer mina egna råd särskilt väl.

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0