Dagen efter och älgjakt.

 

 

 

Idag är det en riktigt ”dagen efter” dag. Inte så jag är bakis eller så....var bara lite vin till maten så det är lugnt. Men kroppen protesterar.

Vaknade redan 04.15 av att benet värkte. Sen även i munnen efter tandutdragningen.

Men det var bara stiga upp och ta lite smärtstillande och sen lugnade det ner sej lite. Jag inte helt men till det bättre. Då det inte gick sova steg jag upp och tittade lite TV istället. Lite kaffe och sen kändes det bättre.

 

Men vad gör det om man har lite ont då man äntligen fått komma ut lite och träffa mina vänner. Det var så trevligt....som alltid då vi ses....få surra lite och skratta .

Det är de bästa endorfiner jag kunde få. Vi har så roligt tillsammans och det betyder så mycket för mej att få vara med trots att det är tufft ibland. Visst får jag ont. Men vad gör det då jag har skoj.

 

 

Jag behöver dessa träffar och jag lever länge på det. Jag som knappt träffar folk annars utan bara är hemma behöver det nog mer än nån annan. Och dom är dom enda vänner jag har kvar sen jag blev skadad. Annars umgås man ju mest med familjen för dom tar en för vem man är.

 

 

Och det är just det mina kära arbetskolleger också gör. Dom bryr sej om mej och tar med mej trots att man är en krympling numera. Det betyder allt och jag mår så mycket bättre efteråt trots att smärtan ökar pga sittandet.

 

Jag är så glad idag trots sömnbrist och smärta. Det märker dom hemma också att jag är på bättre humör då jag fått vara på såna här sammankomster.

 

Vi gick tidigt ut på morgonrundan idag då vi väntade hundfrämmande. Pappas tax Ruff var på gång då älgjakt står på tur. Iår åker dom ut till ön redan ikväll så han fick komma hit redan nu. Men det går nog bra. Då han funnit sej till rätta efter ett tag så brukar det inte vara nått problem. Visst är han lite olycklig först men efter nån timme finner han sej i det och det går hur bra som helst. Han är ju en snäll vovve om än lite skällig. Men det löser vi med en blomdusch.

 

Blir nog hundtrimning i morgon då vi brukar göra det då han är här. Sen ska han nog få ett bad också så han luktar lite mindre då jag faktiskt är allergisk mot just strävhåriga hundar.

 

 

Men nån måste ju ta hand om honom så pappa kan jaga. Och vi får ju älgkött som belöning. Nu får man bara hoppas dom har bättre jaktlycka i år . För förra året fick dom endast 1 älg på hela säsongen. Inte mycket kött det då dom är 6 att dela på.

 

Fick bli lite förbannad idag också. Fick ett mail från hamnstyrelsen som gjorde mej arg. Min pappa skulle ha vakttjänst i fredags men Veronica satt i hans ställe så han som är gammal skulle slippa. Vi gjorde då en bytesanmälan som det skulle . Det borde vi inte gjort. För igår kom mailet som sa att hon inte var godkänd som vakt. Hon stod inte på vaktlistan enligt den som skickade mailet.

 

 

 

Och då står det ändå i deras stadgar att //Om nära anhörig eller annan familjemedlem ersätter dig bedöms även det som en godkänd vakt.//

Jag blev så förbannad. Kan dom inte läsa sina egna stadgar. Man är väl ”Nära” anhörig som barnbarn.

Nåja sista ordet är inte sagt i den frågan. Jag sa till pappa att kjag svarat på mailet och han skulle kontakta dom också. Vilka idioter. Så nästa gång Veronica ställer upp för sin morfar blir det ingen anmälan om byte. Hon sitter i alla fall. 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0