Snö , telefonbryderi och nageltrång ....vilken soppa!!!

Så kom den första snön....igår snöade hela dagen och snötäcket som kom ligger kvar. Blev ljust och fint ute. Tyvärr så ska det regna i morgon och då försvinner det. Oktober som är så svart och trist behöver snön. Jag gillade det i alla fall. Jag som inte behöver skotta vill säga. Henrik tyckte det var alldeles för tidigt med snö.

 

Eftersom det snöade igår så ringde vi till pappa och kollade om han vill ha hjälp med vinterhjulen och det ville han. Är alldeles för tungt för honom numera med däcken. Han är ju trots allt 83 år.

Så Henrik bytte hjulen åt honom och pappa var nöjd. Vi blev bjuden på gott fika efteråt då han hade haft fullt hus dagen innan. Min mammas syskon hade kommit förbi med mat och vin och fika. Ett riktigt kalas alltså. Det var ju roligt att dom gjorde en sån grej. Alla börjar ju bli till åren och det blir inte ofta man träffas så det var ett fint initiativ av dom.

 

Nu i morse då det faktiskt var -6 grader så tog vi en tidig promenad. Tänkte hinna innan det blev varmare då det blir så tung snö att rulla fram i med rullatorn. Det var ju runt 5 cm nysnö så lätt gick det knappast. Så jag försökte hålla mej i spåren där folk hade gått så den skulle rulla lättare.

Det är alltid problemet då det kommit så här lite snö. Ingen plogning för det kommer ju smälta bort. Men så länge det ligger kvar är det lite besvärligt. Men idag då solen sken för en gång skull så struntade jag i att det gick tungt. Henrik sa ”att skyll dej själv om du får ont” men vad gör det om hundra år :) Man måste ju passa på då det äntligen är klar himmel och ljust och fint ute. Man blir glad om än det tar ont .

 

Vad som var mindre bra är ju mitt eländiga nageltrång. Tån gillar inte vara i en sko då den kommer i kläm fast jag tog en känga med en tunn strumpa i för att det skulle vara lite mer utrymme. Men efter halva rundan så tog det förskräckligt ont. Var som om tån svällde upp. Jag är visserligen van vid smärta men den här smärtan är nått annat. Min vanliga smärta är ju jag....och den har jag ju jämt. Den är ju som inuti benet och ryggen. Nageltrånget känns mer som om det sitter utanpå huden och tål absolut ingen beröring. Håller på flyga i luften bara jag tar i den.

Så det blev såpbad då vi kom hem och sen försöte jag klämma ut lite var men det var så ont att det la jag av med. Gjorde sen ett våtomslag som förhoppningsvis ska dra ur infektionen .

Och att jag fått nageltrång rår jag ju själv för. Så nu får jag lida tills det ger med sej. Pust och stön.

 

 

Har ju ärvt en sk smartphone av sonen som jag försöker klura ut hur den funkar. Inte det lättaste kan jag väl säga. Är nog för gammal för en sån. Men jag kämpar på och försöker få in funktionerna som jag behöver kunna. Lite roligt blev det i morse då jag skulle fixa till mina kontakter. Jag skulle redigera dom och lägga in de nummer som inte kom med då jag bytte telefon. Lyckades då ett flertal ggr ringa upp nån på listan. En del ggr hann jag lägga på innan signalen gick fram men inte alltid. Ringde bl.a upp Annelie, min svägerska. Fick förklara att jag höll på med min nya telefon som jag inte förstår ännu. Lite skratt blev det allt. Hur många jag hann ringa upp vet jag inte men jag hoppas jag hann avbryta innan signalerna gick fram.

Nåja , jag kanske lär mej. Trägen vinner eller hur man nu säger.

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0