Regnet det bara öser ner ....och ....

Oktober och snart november och regnet öser ner. Igår – 13 grader, inatt snö och -3 , nu +4 och regn.

Man kan bli deppigare för mindre. Mer också förstås men då vädrets makter gör så här kan man inte annat än klaga.

Sen att det blir halkigt och eländigt hjälper ju inte till då jag inte kommer mej ut då, Så nu kan det lika regna bort alltihop så barmarken kommer fram igen.

 

Benet mitt börjar också ge sej till känna nu då tån inte bråkar mer. Vädersmärtor det känns det kan jag säga. Och inget biter på det. Inget av mina tabletter kan ta bort den smärtan. Men om man ska se nått positivt i det hela så är det väl att tån verkar fit for fajt igen. Ska bara låta bandaget sitta tills imorgon nu så får jag se om det är okej. Och eftersom jag nu fått tillbaka min ”normala” smärta så är det nog så.

Har i alla fall avbokat operationen som skulle ske på torsdag för den känns inte alls aktuell. Sen vill jag ju inte åka iväg med en nyuppskuren tå till Stockholm. Då man ska gå och ha skor på sej lär det inte vara optimalt. Sen hoppas jag att det inte blir mer trassel nu då jag slutar med penicillinet på fredag. Håller tårna =) på att det är över för denna gång.

 

Resfebern börjar komma nu. Jag är ingen älskare av flygplan så det känns alltid jobbigt innan. Då jag väl sitter där och planet lyft går det bra. Men vad gör man inte för att komma iväg på lite skoj.

 

Har suttit och gjort klart allt vi ska hinna med då jag gärna vill ha en liten planering. Annars blir det bara stress och hafs att skynda runt för att se saker. Vi har några museer vi vill gå på och det ska vi göra både fredag och lördag. Showen som är den stora grejen är på fredag kväll. Vi kommer ju till Stockholm redan på morgonen så vi har gott om tid hinna strosa runt och göra saker även fredag.

 

Sen ska vi ju förstås lyxa till med god middag och god dryck. Vi är ju trots allt där för att fira. Tror att det heter pärlbröllop då man firar 30år.

 

Rätta dagen är ju den 6 november men det året vi gifte oss var det just allhelgonahelgen.

Minns att det nog var lite snö då. Inte mycket men så det syntes. Inte var det regn i alla fall.

Minns rätt mycket av det trots att det var så länge sedan. Vi gifte oss i Gammelstad och hade festen i Kallax Bygdegård. Minns inte hur många gäster men det var en hel del. Smörgåstårta var menyn , och vanlig tårta och kakor till kaffet.

Minns också att Richard som då var endast 4 månader gammal for runt bland alla och han mådde som en prins, orädd som han var.

 

Det var ett fint bröllop och mitt starkaste minne är då vi stod framför prästen och skulle ge löftena som prästen sa. Då det var Henriks tur så stakade han sej på ett ord som vi tränat och tränat just för att han alltid sa fel just där. Istället för äkta så sa han extra. Han sa givetvis fel och vi båda höll på brista i skratt. Minns att jag var tvungen bita ihop och titta lite ner för att inte börja skratta.

Ett roligt minne som vi båda kommer så väl ihåg. Och efter 30 år som ”extra” hustru kan jag inte klaga. Jag är ju kvar ännu =)

 

 

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0