Lördagsnöje

Lördag morgon och regnet öser ner....fortfarande. =(

Som det regnat i natt...nu räcker det tycker jag. Eller ska vi få som förra hösten då det regnade varje dag i flera veckor??

Men vi struntade i regnet och klädde oss för rundan som vanligt. Tidiga var vi också redan kl 8,30 var vi ute. Och då man väl kommer iväg så går det av bara farten. Som sagt det finns inga dåliga väder ….bara dåliga kläder. =)

Tessan fick ha sin fleeceoverall och det tyckte hon bag var skönt så hon slapp bli så blöt.

 

Efter promenaden så bestämde vi oss för att ta min biljettvinst och ge oss av till mässan. Fick med lite övertalning med Henrik trots att han egentligen inte är så förtjust i det.

Väl där så skulle vi gå in i en särskild entré då jag hade min vinst att visa upp. Där hade dom inte möjlighet ta kort som betalning så då säger Henrik åt killen i kassan att då går jag in som assistent ...och pekar på mej med min rullator. Killen tvekade inte utan nickade bara och sa okej. Så vi fick faktiskt gå in båda två på min vinst. Inte dumt. Det tackade vi för och gick in på mässan.

 

Ibland känner jag skam då jag drar fram med rullatorn men då jag blir vänligt bemött och faktiskt får fördel trots att man är ”krympling” så känns det bättre.

Som min dotter brukade säga då vi var i London att sluta upp skämmas för att jag har funktionshinder och ta emot den hjälp som erbjuds och vara tacksam istället.

 

Brukar tänka på det då jag ska åka buss bl.a att det var lättare åka buss i London för där erbjöds man alltid hjälp oavsett men här i stan får man be om hjälp om man ska få det. Så då man faktiskt som med killen idag blir bra bemött och får en liten fördel så var det helt okej.

Han får en stjärna för det bemötandet.

 

Vi hittade inget speciellt att handla på mässan då man inte var ute efter nått särskilt men det är roligt gå runt och titta. För det finns mycket fint och mycket som är gott. Vilken choklad jag såg där ….såna praliner. Mums det hade varit gott. Men blev lite snål då det var rätt dyra såna men en annan gång kanske .

 

Blev istället fara om på COOP och handla god middagsmat då Veronica ska med sina syskon och bowla och sen äta middag med dom.

Så vi slog till på en bit ryggbiff som vi tänkte göra pepparbiff av och steka tillsammans med en röra av svamp, bacon och lök. Till det ugnsstekta potatishalvor och Whiskey/pepparsås.

Blir nog en lyxig middag för två känns det som. Lite rött till det plus sallad och middagen är komplett.

 

Tog en liten klippstund idag också på Tessan. Hon är rätt lurvig och blir lätt tovig nu i regn och rusk. Vi tog tassarna, nosen och svansen idag så får vi ta resten en annan dag då hon är nybadad. Inget hon är förtjust i men ett måste då hon drar in så mycket sand nu då det är så fuktigt. Bara det fryser på så blir det bättre. Hösten är värsta tiden vad gäller just hur mycket som dras in. Är som att ligga i ett grustag i sängen då hon dragit in det . Får sopa ner det varje morgon. Tur man inte är så känslig. För vart skulle hon annars sova om hon inte fick komma bara för att hon är sandig. På golvet ??? Tror inte det. Hon har alltid sovit med mej sen hon var valp så där ligger hon kvar. Kryper ner under täcket och ligger med sin varma sköna lurviga päls ( Hår) mot min rygg. Hur mysigt som helst. Sand i sängen har ju ingen dött av

 

I morgon blir det som vanligt en tur ut till pappa så då ska nog Henrik hjälpa honom få upp båten. Om det inte regnar förstås. Men dom har ju lovat uppehåll i väderprognosen så vi får hoppas det stämmer. För sen jobbar han den sk ”hundveckan” med tre eftermiddagsskift, en ledig dag, en förmiddagsskift och sen förmiddagshelg i tolv timmar per dag. Så det blir en tuff vecka.

Hoppas det funkar , är ju länge sen sist dom hade sån skiftform .

 

Jag själv har inget särskilt till veckan mer än torsdag då det äntligen är dags för klippning igen. Håller på bli tokig på håret just nu. Det funkar inte forma som jag vill då det har gått så länge sen sista klippningen. Tog 10 veckor emellan den här gången och det var alldeles för länge kan jag konstatera. Brukar ta 8 veckor men då vi ska bort i början av november ville jag inte klippa mej för långt innan då det är skönt om håret ligger som jag vill då man ska bort.

 

Vi har ju även en ”guldklubbfest ” i november och då vill man ju vara lite fin i håret också.

Så det ska bli skönt att äntligen få bort det relativt långa håret … nu då man har en kort frisyr.

Så det går lättare fixa till det och att det ligger kvar. Nu rasar allt ihop i en trist oformlig hög kan man väl säga. Men på torsdag ….då blir det bra igen =)

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0