Lååång lördag!!

Så var det helg och lördag. Känns som om det är en riktigt lång dag. Långfredag i all ära nu är det låång lördag. Vet inte om den känns som lång bara för att maken jobbar helg. Han har ju blivit tvungen börja med 12 timmars pass på lördag-söndag igen. Och nu blir det två helger på raken till på köpet. Känns ovant då han inte jobbat helg på länge.

 

Jag har ju själv alltid jobbat varannan helg under min jobbkarriär . Men det är så avlägset nu att jag knappt minns hur det var. Då jobbade vi båda helger och ibland var vi ledig olika helger och hann knappt med nått på den tiden. Men det gick an det med. Då man väl var inne i det så rullade det på av bara farten.

 

Att det nu , just idag, känns som en lång dag är nog för vädret också. Trist och grått , mest s duggregn hela tiden.

Sen har vi Ruff här och då kan man ju inte åka iväg nånstans heller.

 

Inte för att vi gör så mycket under lediga dagar men vi umgås ju och det räknas ju.

Nu blir ju Henrik ledig 4 dagar efter helgen innan det för dags för nästa så det blir ju skönt.

 

 

Men trots vädret så klädde vi oss , jag och dottern , och tog en runda med vovvarna. Rätt skönt bara man väl kom iväg. Lite kyligt och lite vått men det var skönt ändå.

Vädret rår man ju inte på så det är bara klä sej efter väder och vind så kommer man ut i friska luften. Behöver all rörelse jag kan och det enda jag egentligen kan bäst så är det promenera. Det funkar även om det är smärtsamt ibland.

Idag var det inte värst utan det gick bra och benen var med mej.

Igår var det sämre med det då benen var blytunga och vingliga. Men jag gick då med.

 

Det är faktiskt inte en enda dag nu på ett tag som jag gett efter för smärtan utan jag har gått i ur och i skur och ibland lite överkurs med två rundor på en dag och ibland bara en.

Två är fortfarande svårt göra varje dag som jag gjorde för några år sen.

Men om jag gör det ibland så funkar det. Jag får visserligen fruktansvärt ont på kvällen då jag gått två ggr men då vet jag ju varför .

Bara jag inte gör det flera dagar i sträck så klarar jag av smärtan. Om det blir varje dag är det tufft ta smärtan som blir så intensiv att jag behöver en vilodag eller två emellan.

Men den som lever får se om jag kan komma i sån form att jag kan gå två ggr utan att få sån smärta att jag klättrar på väggarna , bildligt talat förstås = D

 

 

Att ha Ruff här är rätt enkelt då han numera är rätt stillsam bara han får vara med och finnas till. Tessan är väl den som inte uppskattar sällskapet men då dom brukar ligga i olika rum så funkar det.

När vi sen ska ut på promenad så tar Veronica Ruff och jag Tessan så det går bra det med. Nu är det ju också bara över helgen då dom endast jagar till i morgon så. Han är ju en snäll vovve om än lite skällig. Men det botar vi med att ha vattenspruta framme så tystnar han.

Han har mest klängt på Veronica nu så hon har fått sitta med honom i famnen hela dan. Han är för go.

Nu hoppas jag bara det ger utdelning på jakten så man får lite älgkött. Blev ju inte så mycket förra året och hittills ingenting. Saknar det då man alltid varit van med älgstekar och sånt. Håller tummarna för att det blir nå djur.

 

 
Barnbarnen skulle egentligen kommit förbi idag och hälsat på men dom är sjuka igen. Dagisbarn som dom ju är. Hoppas dom tillfrisknar så jag får mysa med dom snart igen.

 

Igår kom Andreas förbi med en Smartphone till mej som han inte använder. Jag skulle få ha den om jag nu klara av den. Den har väldigt många finesser. Mer än min tröga skalle kan fatta. Men man behöver ju inte använda allt. Bara jag kan ringa och skicka SMS är jag rätt nöjd.

Anledningen till att jag ville testa är att min gamla har blivit lite dålig i batterihållning och att jag tappat den i golvet så skärmen spruckit. Och då hade Andreas den här telefonen liggande så jag skulle få testa. Jag kanske lär mej mer till slut men så länge jag klarar av svara om nån ringer då är jag nöjd och det gick .

Jag lyckades också ställa in ny ringsignal så helt borta är jag väl inte.

Ska i alla fall använda den nu ett tag för att se om jag är nöjd med den. Jag slipper ju köpa en ny då.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0