Ett litet ljus i mörkret =)

Ett litet ljus i mörkret....ja kan man säga så?? Inte är min lilla, eller stortån som det nu är, ljus precis. Just nu är det rätt svart.

Eftersom sköterskan i onsdags etsade med lapis på det sk svällköttet så har just den biten blivit alldeles svart. Ser inte vackert ut men det är väl inte meningen heller. Men det tar åtminstone inte lika ont nu. Tror infektionen börjat backa så smått och det gick t.o.m att stoppa in foten i en sko idag. Så jag slapp sitta inlåst här hemma hela dagen.

 

Det tar fortfarande lite ont om man rör i tån men det är helt klart på rätt väg. Tror nog jag ska säga att jag inte vill skära upp tån på torsdag nästa vecka utan avvakta. I alla fall om det fortsätter så här. Ska ju på måndag och få mer lapisbehandling och sen hoppas jag det räcker så. Ska fråga sköterskan om hon tror det behöver skäras nått. Är rädd jag får ont igen annars då det faktiskt är en operation som ska ta bort en del av nageln. Och vi åker ju iväg till Stockholm dagen efter och då ska jag kunna ha skor på och då är det nog inte lämpligt operera just dagen innan. Men jag får se. Just idag så känner jag att jag vill låta bli.

 

 

Äter ju penicillin också så det har förstås hjälp till att dämpa infektionen. Men magen är lite sur på tabletterna. Äter ju nog många redan och sen en sån stark tablett på köpet är lite mer än magen pallar med. Så idag handlade jag hem Proviva för att se om det lindrar i magen. Känns som om jag har en brännande känsla i magen och lätt illamående hala tiden. Läkaren sa ju också att det förmodligen skulle bli så men att om jag tar det med mat och tillsammans med just Proviva så skulle det dämpa symtomen. En vecka till ska jag äta pillren.

 

Idag då det var sol och härligt med – 10 grader ute så tog jag mej en runda. Tog fram mina nyinköpta kängor som är av mjukare skinn så det inte skulle klämma på varken tån eller min ömma fotknöl som bråkade hela förra vintern. Kändes helt okej , även tån gick hyfsat bra med.

 

 
Det var skönt komma ut och röra sej igen. Har ju hållit igen i ”hela” två dagar så det var nästan så man fick abstinens =) Promenad-abstinens =)

 

Nu är det bara hålla tummarna att allt med tån och annat som kan gå fel.....med min vanliga tur/otur...inte händer utan att allt går som det ska och vi kommer iväg till stora staden i någorlunda gott skick.

Ska i alla fall bli jätteskönt och härligt komma iväg en weekend. Och att fira 30 år som gift det är ju inte helt fel det heller.

Idag kom Stockholmskorten som jag beställt så nu känner man att det är nära.

Planering av vad vi ska göra börjar ta form. Men vi ska först och främst ha det skönt och äta gott och njuta av showen sen rullar det säkert på med allt annat vi kommer på. Men lite planering så man hittar med bussar och sånt vill jag ändå ha.

Lite kontroll så man inte vimsar bort sej i storstadsvimmlet.....vi som kommer från ”landet”

 

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0