Nån där uppe måste hata mej :(

Igår såg jag ljuset ….idag är det mörkt igen.

Fick ett skavsår på hälen förra lördagen då jag skulle låtsas vara lite fin.

Skor som inte är de mest fotriktiga men snygga. Givetvis blev det skavsår.

 

Har nu sen dess försökt skydda blåsan så den skulle hela med skavsårsplåster. Det första satt bara kvar i tre dagar sen rök det. Lossnade efter duschen och med den förljden att en del av blåsan/huden följde med. Satte då ett nytt plåster som satt kvar tills igår kväll. Då lossnade det för att såret börjat vätska och blöda.

Var så irriterat att jag endast la en kompress på. Vilken ju fastnade i såret....så klart.

 

Så idag tog jag ett hett bastubad och försökte rengöra det ilsket röda vätksande såret....som nu också blivit dubbelt så stort som det var då blåsan kom.

Så nu kan jag inte ha på en sko på foten alls. Törs inte sätta på ett skavsårsplåster då det vätskar. Lär ju inte fästa ändå.

 

Maken skrattade bara och undrade om jag skulle till VC IGEN!!! Men inte ännu. Jag ska försöka lufta såret och undvika skor nån dag och se om det kan läka. Kan ju inte gå till VC nu igen. Har ju sprungit där hela sommaren och hösten för all sköns krämpor och infektioner.

 

Börjar undra om jag gjort nått ont som förtjänar detta.

Är jag inte nog straffad med med min onda rygg.

Ska jag få allt annat och lite till också?????

 

Blir så trött på allt.

Jag som igår tyckte att det började se lite bättre ut med ryggen och nervsmärtan som bråkat med blåstömningen. Att det börjat släppa det värsta.

Sen kommer det här som ett litet "HAHA" för att visa mej att jag inte får vara glad.

 

Nån där uppe måste tycka jag förtjänar det här.

 

Tog ju upp min infektionskänslighet med min doktor då jag var sist ( för att ta bort leverfläcken i nacken) och han sa att det kunde vara läga ta en ”blodstatus” på mej om det fortsätter. Han sa visserligen att man ibland kan hamna i en ond cirkel med infektioner men att om jag tyckte det var för jobbigt och om jag kände mej trött och så kunde jag låta testa mej .

Har ju mitt årliga besök med provtagning om två tre månader så få se hur jag gör.

Verkar som jag får infektion i minsta lilla sår .

 

Nåväl...nu ska jag försöka vara duktig och låta bli utsätta hälen för tryck. Vilket i praktiken innebär / Ingen promenad, ingen sko på foten, inget tätt skavsårsplåster utan bara en luftig kompress/

Kommer nog klättra på väggarna då jag ju blir inlåst här i huset då. Men har ju inte riktigt nått val. Måste ju få såret läka. Utan att behöva uppsöka Läkare IGEN.

Få se om det lyckas.

Den som lever får se.

 

Om inte annat så kommer säkert ryggen bli glad. Vet ju att den mår som bäst då jag tar det lugnt och mest ligger ner. Gillar det inte men har ju som sagt inget val nu. Bara GILLA läget som man säger.

 

Men skit också så sur jag blir :-((((



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0